הרוחות במועצה הישראלית לצרכנות, אחד הגופים החשובים בכלכלה הישראלית, מסרבות לדעוך בעקבות התפטרותו של יו"ר הדירקטוריון אבי כהן. כהן הודיע לפני מספר ימים כי החליט לעזוב את תפקידו לאחר שלטענתו, שר הכלכלה עמיר פרץ, הממונה על המועצה, הפר את הסיכומים איתו.

ל"מעריב" נודע כי פרץ סירב לאשר את מינויו של עופר פינשטיין לתפקיד מנכ"ל המועצה אף שזה נבחר על ידי ועדת האיתור בראשות כהן. מאוחר יותר התברר כי כהן סירב לדרישת מקורבי השר לזמן את פינשטיין לשימוע, שאמור היה להביא להדחתו בפועל זמן קצר לאחר שנבחר לתפקיד. בעקבות האירועים החליט כהן לפרוש ואת מקומו יתפוס יונה טילמן, ששימש חבר מועצה בעיריית רמת גן וכיהן בתפקידים שונים באוניברסיטת בר אילן. ההתערבות של השר במועצה לצרכנות נעשתה באמצעות מנהלת לשכתו.

בעקבות השתלשלות הדברים, בדירקטוריון המועצה שוקלים כעת בכירים נוספים, כולל פרופ' אסף יעקב, לסיים את תפקידם. בשל המצב הבעייתי שנוצר החליט ועד העובדים במועצה, לראשונה לאחר שלוש שנים, להכריז בסוף השבוע האחרון על סכסוך עבודה.

המועצה לצרכנות דיווחה בסוף השבוע כי נוסף לטילמן צורפה לדירקטוריון גם הדסה נבון, בעלת תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים, ולימודי תואר שני במשפטים מבר אילן. נבון שימשה בין היתר כסמנכ"ל בכיר בבנק הפועלים שווייץ, וכראש תחום במגדל שוקי הון ובחברת הייעוץ דלויט בריטמן אלמגור.

מהמועצה לצרכנות נמסר שהצטרפותם של הדירקטורים החדשים מאפשרת התכנסות וחזרה לעבודה שוטפת של דירקטוריון המועצה לאור השלמת הקוורום. למרות זאת, טרם הובהר מה יעלה בגורלו של המנכ"ל פינשטיין, שנבחר למחליפו בתפקיד של עופר מרום, שפרש לאחרונה לעסקים פרטיים.