שם:
ערן זיני (45)

תפקיד:
מנכ"ל הבורסה ליהלומים

מצב משפחתי:
נשוי לדניאלה ואב לשלושה ילדים
(שחר, עידו, איתי)

מסלול מקצועי
"לאחר שירות משמעותי בחטיבת גולני כלוחם וקצין, למדתי באוניברסיטה העברית תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ואחר כך השלמתי תואר שני במינהל עסקים במכללה למינהל. התפקיד הראשון שלי היה בכנסת כעוזר פרלמנטרי לח"כ אלוף (במיל') דני יתום, ראש המוסד לשעבר. לאחריו עברתי למשרד המשפטים כיועץ בכיר לענייני ממשלה וכנסת לשר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן".

"כשמיציתי את המגזר הציבורי עברתי למגזר הפרטי, וגויסתי למיזם הרכב החשמלי של שי אגסי בחברה הגלובלית Better Place, שם מוניתי למנהל אגף הרגולציה וקשרי ממשל. לאחר מכן התמניתי לחבר הנהלה ומנהל התפעול והלוגיסטיקה בחברה הממשלתית המשקם. לאחר תקופה, ועדת האיתור של הדירקטוריון בראשות היו"ר ארנון טיברג בחרה בי לתפקיד מנכ"ל המשקם. אחרי כחמש שנים בחברה נבחרתי לתפקיד מנכ"ל בורסת היהלומים הישראלית, אחת מארבע הבורסות הגדולות בעולם".

העצה הכי טובה שקיבלתי בחיים
"תעבוד קשה, בדממה. תן להצלחותיך לעשות את הרעש".

העצה הכי טובה שאני נותן לעובדים שלי
"כל הזמן ליזום, להוביל, לנוע קדימה גם במחיר של טעויות. זאת לא עצה, זאת המדיניות שלי כמנכ"ל. אנו מחויבים לארבעה ערכי ניהול מרכזיים - מקצועיות, מנהיגות, שירות ואמון. כך אני מודד את עצמי, וכך את כל העובדים בארגון".

ספורט אהוב
"ריצה בשטחים פתוחים. וגם מתאמן במכון הכושר בבורסה כשמתאפשר".

ספר מומלץ
"יש הרבה, אך ספר טוב שקראתי לאחרונה נקרא 'למה כדאי להיות לטובת הכריש' של אליאב אללוף. מדובר בקובץ תובנות המבוסס על יוזמה כיפית של לימוד שלושה נושאים חדשים בכל שבוע".

אובססיה
"משתדל להתרחק מאנשים אובססיביים או היסטריים".

בילוי מועדף
"זמן איכות עם דניאלה והילדים. כירושלמי לשעבר יש לי בעיה עם ים, אז העדיפות היא לבריכה עם ריצוף עד למים אם אפשר".

גורם לי סיפוק
"בהיבט המשפחתי, לראות את הצלחתה של דניאלה אשתי, האחראית על הגיוון התעסוקתי בבנק ישראל, והילדים שלי המתבגרים מדי יום - זאת גאווה גדולה. אנחנו מאמינים מאוד בחינוך וביצירת מסגרת תומכת משפחתית כבסיס לחיים מאוזנים יותר".

הפחד הכי גדול שלי
"קיבעון מחשבתי. שאפסיק להתפתח אישית ומקצועית. לכן אני אוהב ללמוד נושאים חדשים ומאוד אוהב עשייה. גם אם אין הצלחה בכל - זה לא רלוונטי, העיקר לדחוף קדימה".

פרגון
"ברמה העולמית, מה שנעשה בבורסת היהלומים בדובאי מדהים. לקחו אזור ללא מסחר כלל ביהלומים, ובאמצעות מספר תמריצי ממשלה גרמו למאות חברות יהלומים מהמובילות בעולם להעביר את הפעילות העסקית שלהם לאזור. במספר צעדים לא מסובכים מדי יצרו מודל עסקי ששינה תעשייה שלמה ברמה העולמית. אפשר ללמוד המון מהפוטנציאל של תעשיית היהלומים לאור מקרה בוחן זה".

דרינק אהוב
"וויסקי. הקורונה חיזקה אצלנו במשפחה את האהבה לאלכוהול".

שעות הפנאי
"מכריח את עצמי להיכנס לחדר כושר. בנוסף, מברר על סדרה מומלצת בנטפליקס ונכנס לבינג' אל תוך הסופ"ש".

מעורר השראה בעיניי
"עובדים עם מוגבלויות. כמות האתגרים העצומה שעוברים בדרך להשתלבות בעולם העבודה. שילוב ממקום של עוצמה ולא מרחמים. הייתה לי הזכות לנהל חברה שהעסיקה יותר מ־3,000 עובדים עם מוגבלויות. אין תחליף לסיפוק שבזכות לאפשר כל כך הרבה מקומות עבודה לאוכלוסייה קדושה זאת".