המערכת הבנקאית משלימה בימים אלו את תוכניות העבודה לשנת 2021, אשר יעמדו בצל משבר הקורונה - כך נודע ל"מעריב". אתמול החלה הנהלת בנק לאומי בדיונים על תוכניות העבודה שיתקיימו במרכז קש"ב שבלוד. הנהלות בנק דיסקונט ובנק הפועלים כבר השלימו את הדיונים.
בבנק הפועלים שבניהול דוב קוטלר ובבנק דיסקונט נערכו הדיונים בזום.

השבוע יתכנס דירקטוריון בנק דיסקונט לכמה פגישות כדי לאשר את התוכניות שאישרה הנהלת הבנק בראשות המנכ"ל אורי לוין. במרכז תוכניות העבודה בכל הבנקים תהיה התייחסות למשבר הקורונה. הנושא המרכזי שיעמוד על הפרק וישפיע על התוכניות כולן הוא תוכנית החיסונים וההיערכות ליום שאחרי חיסון האוכלוסייה כולה והחזרה לשגרה עסקית רגילה.

אורי לוין  (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
אורי לוין (צילום: מרק ישראל סלם, פול)

בכל הבנקים נערכים ליום שאחרי החזרה לשגרה מבחינת מתכונת העבודה. אחד הנושאים החשובים ברמה הצרכנית נוגע לתוכניות פריסת החובות של האשראי הצרכני והעסקים הקטנים. בבנקים ימליצו להפעיל מדיניות לא אגרסיבית לגביית החובות ולמנוע ככל האפשר הגעה להליכים משפטיים. אחרי החזרה לשגרה יותר ויותר עובדים ימשיכו לעבוד מהבית, לפחות באופן חלקי. כך למשל בבנק לאומי שבניהול חנן פרידמן מתוכננים שני ימי עבודה מהבית, לאחר שמתכונת עבודה זו הוכחה כיעילה. אחת התוצאות הישירות לכך היא שיותר ויותר שטחי נדל"ן יהפכו למיותרים ויועמדו למכירה.

קבוצת דיסקונט משלימה תוכנית לפרישת 200 עובדים, ועל פי תוכניות העבודה מספר העובדים שיפרשו בשנים 2020־2021 יעמוד על 620. עוד נושא שיעמוד על הפרק הוא פעילות הבנקים בתחום המשכנתאות שנחשב לאחד ממנועי הצמיחה. על פי התוכניות, שוק הדיור ימשיך לשגשג גם עם תום משבר הקורונה, ובנקים כמו דיסקונט ולאומי הגדילו את פעילותם בתחום. ההנחה היא שהגמשת כללי קבלת ההלוואות וביטול מגבלת ריבית הפריים תעודד יותר ויותר זוגות צעירים לחזור לשוק הדיור.