שר האוצר ישראל כ"ץ השתתף היום (רביעי) בדיון בוועדת הכספים והבטיח לעדכן בימים הקרובים את תכנית התמריצים למשק. לדבריו, תכלית התמריצים החדשים תהיה לעודד מובטלים לחזור לשוק העבודה. במסגרת הדיונים סוכם כי גם עסקים חדשים שהחלו לפעול מחודש מרץ 2020 ונפגעו כתוצאה ממגבלות הקורונה יהיו זכאים לפטור מארנונה.

שר האוצר הסביר כי מענק הסיוע החד פעמי שצפוי לקבל את אישור הוועדה היום, ימומן מתקציב החזר ההוצאות הקבועות שהוקצה לחודש יוני: "אנחנו מעריכים שעד סוף מאי כל העסקים יחזרו ולא יהיה שימוש לכסף הזה. במידה וכן יהיה צורך לסיוע בחודש יוני נפתח קופסת קורונה נוספת, זה לא במקום זה". בהמשך אמר: "אני מעריך שכבר בחודש פברואר נתחיל להיפתח מחדש".

כ"ץ אמר כי "אנחנו מאוד מקפידים על שמירת המסגרת התקציבית, אודות הסיוע שלכם הצלחנו להעביר במאמץ אדיר את חוק היסוד שחייב 61, שבתוכו תקציב המשכי ל-2021 בהיקף 420 מיליארד ש"ח. המשרדים יוכלו לעבוד, הנושאים המרכזים יוכלו לעבוד במגבלות מסוימות. לכן העסק יכול לעבוד. העברנו גם 52 מיליארד תקציב קורונה לשנה הזאת, לכן המובטלים והעסקים והמועסקים יוכלו לקבל את הסיוע. נתכנס לסגר במרוץ שבין החיסונים לסגרים וזו הישורת האחרונה אני מקווה, לכן כרגע צריך לסייע לעסקים, לעצמאים וכמובן למובטלים נמשיך לסייע".

בנוגע לתכניתו לחזרת המובטלים לשוק העבודה: "אני שומע את כל ההתקפות על המובטלים וזה ממש מקומם אותי, אלה אנשים שלא מאפשרים להם לעבוד, שפותחים סגרים מאות אלפים חוזרים לעבודה. נכון יש אחוזים מצומצמים שבתקופה מסוימת לא חזרו, אנחנו נעדכן בימים הקרובים את תכנית התמריצים, לתמרץ מובטלים לזמן ארוך לחזור לעבוד. אני מוכן לתת מענק משמעותי של ארבעה חודשים לעובד שחוזר לעבודה. איפה הערבות ההדדית? אנשים רוצים לעבוד. כדאי שאישי ציבור במיוחד יבררו מה שהם אומרים. בסגר הזה אנחנו מקווים לישר את עקומת התחלואה ולאפשר למשק לעבוד. המשק הישראלי הוכיח עוצמה ברגע שהוא נפתח".

עימות בין ח"כ אזולאי לח"כ קושניר בוועדת הכספים. צילום: ערוץ הכנסת

במהלך הדיון נרשם עימות בין ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) לח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו), לאחר שח"כ קושניר האשים את החרדים בעלייה הקשה בתחלואה. ח"כ אזולאי השיב לו: "מי שקרא למרי אזרחי ולא לציית לחוק, זה הבוס שלך ליברמן. אותך לא מעניין חינוך, אותנו זה מעניין. אתם אלה שמלבים ומארגנים את ההפגנות על אף שזה מביא לתחלואה גבוהה כי זה נגד נתניהו. אין לך ולאף אחד במפלגתך זכות לדבר נגד רבי חיים קנייבסקי, של נעלך מעל רגליך".