"מאז שפוטרתי מבזק לפני ארבע שנים - לא הצלחתי למצוא עבודה. אני ומשפחתי חיסלנו את פיצויי הפיטורים. אכלתי את החסכונות וחזרתי מבחינה כלכלית עשור אחורה". כך מספרת בראיון בלעדי ל"מעריב" לינור יוכלמן, מזכירת דירקטוריון בזק לשעבר.

ביום רביעי יחל משפטה של יוכלמן, ביחד עם משפטם של בכירים נוספים בבזק, ובראשם יו"ר הדירקטוריון ובעל השליטה לשעבר שאול אלוביץ'. "אני משלמת מחיר כבר מאוד", היא נאנחת. "כבר נענשתי. וגם אם בסופו של דבר אזוכה בעוד שנתיים, מי יחזיר לי את הכסף? לו הייתי חושבת שמגיע לי עונש הייתי חותמת על עסקת טיעון עם הפרקליטות, אבל זה לא המצב".

בכתב התביעה שיידון בבית המשפט המחוזי בתל אביב נאשמת יוכלמן בהעברת מידע אסור ליו"ר הדירקטוריון מדיוני ועדת הדירקטוריון הבלתי תלויה, שהוקמה כדי לאשר את רכישת חלקו של אלוביץ' בחברת yes על ידי בזק. יוכלמן התייחסה לטענות חוקרי רשות ניירות ערך כלפיה כאל "אוויר חם".

לינור יוכלמן (צילום: באדיבות המשפחה)
לינור יוכלמן (צילום: באדיבות המשפחה)

בכתב אישום שהוגש נגדה בתחילת החודש היא הואשמה בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך והפרת אמונים בתאגיד. לדבריה, "עד היום אין שום חוק המונע העברת מידע או התייעצות בין בעלי תפקידים בארגון, גם אם מדובר בוועדה 'בלתי תלויה'. כל התקשורת ביני לבין יו"ר בזק הייתה גלויה ובוצעה במיילים רשמיים של בזק. שאול אלוביץ' יקר לי, אבל לא פעלתי כחפרפרת שלו. פעלתי בהתאם לסמכויותיי כמזכירת הדירקטוריון ולא העברתי שום מידע אסור".

עוד מספרת יוכלמן כי "המצג כאילו חקרו וגילו משהו שקרה במחשכים הוא בדיחה. היה לי מותר להעביר את כל המידע שלגביו נטען שאסור. כל השאר זה סתם רכילות. כל הזמן ניסיתי להסביר את זה לחוקרים, שסירבו להקשיב. הסברתי שמתכונת העבודה שלי עם אלוביץ' הייתה גם מתכונת העבודה שניהלתי עם שלמה רודב, יו"ר הדירקטוריון שקדם לו. אני מודה שלא ידעתי שבזמן החקירה נגדי התרחש בעצם סיפור הרבה יותר גדול - תיק 4000 והחשדות נגד נתניהו לקבלת טובות הנאה".

היא מוסיפה כי "עם תחילת החקירה חוקרי הרשות לקחו את הפלאפונים של כולם, ואז ראו את ההתכתבויות של סטלה הנדלר (לשעבר מנכ"לית בזק) עם שלמה פילבר (לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת). החוקרים רצו שאתן להם את הראש של שאול אלוביץ' כדי שהוא ייתן להם את הראש של ביבי. אבל לפחות מבחינתי הדומינו לא נפל. לא נתתי להם את מה שהם ציפו כי לא היה לי מה לתת. אבל היו אחרים שנתנו".

"הראיון המלא עם לינור יוכלמן יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב סופהשבוע".

תקרית במהלך הדיון על הארכת המעצר של שאול אלוביץ'