יצרנית מוצרי הבשר זוגלובק משיקה סטארט־אפ ישראלי בתחום תחליפי הבשר, וונדרס אוף נייצ'ר, בהשקעה ראשונית של 10 מיליון שקל.

עבודת הקמת המיזם החלה לפני שלוש שנים במטרה לפרוץ לשוק תחליפי הבשר העולמי ולהתחרות בחברות ענק כמו BEYOND MEAT ו־IMPOSSIBLE. הייצור בארה"ב יבוצע במפעל שיפעל מקונטיקט. היום תחל החברה בשיווק המוצרים בישראל, באמצעות חברת שופרסל.

זוגלובק שכבר מוכרת תחליפי בשר בשוק המקומי בסכום הנאמד ב־65 מיליון שקל לשנה מעוניינת לחדור בעיקר לשוק האמריקאי כאשר לצורך העניין יצורף לחברה שותף אסטרטגי בארה"ב.

את האסטרטגיה במיזם יוביל יו"ר החברה אלי זוגלובק והוא ינוהל על ידי מומחית הפודטק רונית דוידוביץ. היקף המכירות הצפוי לשנת 2021 נאמד ב־10 מיליון שקל. המנכ"לית מעריכה כי "צרכנים בכל העולם מחפשים אלטרנטיבות מתקדמות לבשר המבוססות על חלבונים מהצומח. שוק הבשר מגלגל בעולם 1.4 טריליון דולר ובתוך עשור יהוו נתח תחליפי הבשר 10% מהשוק". עוד נמסר כי תחליף הבשר של וונדרס מבוסס על חלבונים איכותיים, B12, אבץ וברזל כמקובל בקציצת בשר. "הסדרה מבוססת על חלבוני אפונה וסויה. החברה תציע פורטפוליו מוצרים שלם, שבשלב זה יכלול המבורגר, קבב, נקניקיות צ'וריסו ותחליף בשר טחון".

על המוצרים מופיעה תווית של ויגן פרנדלי, המאשרת שהמוצרים מתאימים לטבעונים. את הסדרה ילווה קמפיין תחת הסלוגן, תתכוננו להתפלא. עוד אמרו בזוגלובק כי "5% מהישראלים טבעוניים כאשר בתל אביב, שהיא 'בירת הטבעונים', יש 13% טבעוניים אלא שהפוטנציאל המעשי גדול הרבה יותר".