שר הכלכלה עמיר פרץ מנסה לקדם את מועמדותו של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי לתפקיד יו"ר דירקטוריון בנק יהב. כך נודע ל"מעריב".

עוד נודע כי פרץ ייפגש בימים הקרובים עם המפקח על הבנקים יאיר אבידן, כדי לשכנעו לאשר את המינוי ולהסיר את הסתייגויותיו.
פרץ מקורב מאוד ליעקבי, ובמסגרת תפקידו כשר הכלכלה שיתפו השנים פעולה במספר יוזמות. יעקבי גם מקורב בהשקפותיו הפוליטיות לאלה של פרץ, והשנים מכירים עוד מהתקופה שפרץ שימש כמזכ"ל ההסתדרות.

השר עמיר פרץ בוועידת ישראל לביטחון המזון של מעריב

המפקח על הבנקים הסתייג עד כה ממינויו של יעקבי, שמשמש גם כיו"ר החברה למפעלי משק וכלכלה (המחזיקה ב־50% ממניות הבנק) לתפקיד, משיקולים של היעדר כשירות מקצועית. ההתנגדות תמוהה, שכן יעקבי משמש בפועל כסגן יו"ר הדירקטוריון. על רקע עמדת הפיקוח, מונה לתפקיד היו"ר בסוף 2018 ישראל אנגל, סמנכ"ל וחבר הנהלת בנק מזרחי טפחות (המחזיק אף הוא ב־50% ממניות בנק יהב). אנג'ל החליף בתפקיד את דוד בן דוד (בנדה), המקורב להסתדרות.

מינויו של אנג'ל עלול להיות נגוע בניגודי אינטרסים, שכן הוא אמור בו זמנית לייצג את האינטרסים של בנק יהב ושל בנק מזרחי טפחות. בעבר כיהן בדירקטוריון בנק יהב גם מזכ"ל ההסתדרות הקודם עופר עיני. בעבר גם עלתה האפשרות שמזרחי טפחות ירכוש את חלקה של ההסתדרות בבנק יהב.

בתגובה לפניית "מעריב" נמסר מלשכתו של שר הכלכלה: "השר עמיר פרץ מקיים פגישות עבודה עם כל ראשי המשק באופן שוטף, ובהן הם דנים ומתייעצים על נושאים רבים ובהם גם מינוי בכירים במערכת".

יעקבי מסר בתגובה: "אני מקווה שבעקבות הפגישות של השר עם המפקח, הוא יסיר את הסתייגותו מהמינוי. אני מצפה שגם הנהלת בנק מזרחי טפחות תפעל לקידום מעמדי כיו"ר בנק יהב. הסתדרות עובדי המדינה תרמה רבות לבנק, וחייבים לתת לכך ביטוי גם במבנה הדירקטוריון".