שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום (שלישי) כי דמי החל"ת (חופשה ללא תשלום) ייפסקו בסוף חודש יוני, במועד הקבוע בחוק. זאת, לטענתו "בהמשך לחזרתו של המשק לפעילות כמעט מלאה לאחר הסרת מגבלות הקורונה, וכן לאור הנתונים הכלכליים המעודדים", אך בצל העלייה בתחלואה בימים האחרונים.

עם זאת, קבע כי יינתן מענה נקודתי נוסף למובטלים בני 45 ומעלה, וכן מענה להעסקה גמישה עבור עובדים שטרם יכולים לשוב לתעסוקה מלאה, כמו ענף התיירות.

עוד הכריע משרד האוצר כי תשלום כפל הקצבאות יימשך עד לסוף שנת 2021, זאת על מנת לתת מענה לאוכלוסיות מוחלשות הזכאיות לקצבת דמי אבטלה ולקצבאות נוספות.

החלטות נוספות שנלקחו הן ביטול ההפחתה בגובה 30% מדמי אבטלה למובטלים הלומדים בהכשרות מקצועיות, והמשך מתן דמי לידה ליולדות שכירות השוהות באבטלה ממושכת לפני הלידה עד לתום 2021. 

כמו כן, הזכאות לדמי אבטלה בזמן החל"ת תשוב להיות על פי הקריטריונים טרם תקופת הקורונה.

שר האוצר ליברמן אמר כי "המשק פתוח באופן מלא קרוב ל-4 חודשים, שיעור האבטלה נמוך מ-7.5%,  שהוא השיעור שקבעה הממשלה הקודמת בו יפסקו דמי החל"ת. ברור כי מדיניות החל"ת הרוחבית כבר איננה נכונה עבור המשק. יחד עם זאת יש עדיין מספר מצומצם של ענפים מוגבלים, מובטלים בגילאים מבוגרים, אוכלוסיות מוחלשות נשים בהריון ומורי דרך, חשוב לא להפקיר אותם".