הוא מודע לייחוס שלו, אך משתדל לדבר על הנושא כמה שפחות ולא לעשות מכך עניין. "גדלתי בסביבה רגילה, בלב תל אביב. ביום־יום בילדות זה לא התבטא באקסטרות מיוחדות, ולא הרגשתי שונה מילדים אחרים. עכשיו, כשזה משהו רציני, כשאני ממוקד בתחום שאני רוצה לעסוק בו, ברור שההורים יפרגנו. זה כמו שכל הורה עוזר לבן שלו כשהוא רואה שזה רציני", אומר יהונתן אירני, הבן השני מבין שלושת ילדיהם של גילי ואיתן אירני. לכן אם בחלק מסניפי רשת האופנה פקטורי 54 שבבעלות קבוצת אירני יציעו לכם משקה מאצ'ה, דעו שמדובר בבייבי העסקי הראשון של אירני ג'וניור.

זהו הראיון הראשון בתקשורת של אירני (22), שהשתחרר לפני כשנה מצה"ל והקים לאחרונה את חברת אירני סחר, ליבוא ושיווק מוצרי מזון פרימיום. חבריו מפרגנים לו מאוד, כך הוא מספר, ואף משמשים כטועמים וכמחווי דעה.

נכון לעכשיו אירני מייבא ומשווק שני מותגים: HEAPWELL מאה אחוז אבקת תה מאצ'ה, ו־TOPSHAPE, משקה ויטמינים בטעמים תפוח, תפוז ולימון־ליים.

לזהות את הטרנד הבא

"מאצ'ה הוא מוצר סופר־טרנדי כיום", אומר אירני. "כל הבלוגריות בארה"ב, וגם בארץ, שותות אותו. הוא בריא, טעים ומצטלם יפה. והמשקה שאני מייבא נמכר באירופה ואפילו בדובאי. הוא מרווה וגם בריא ומכיל ויטמינים, לא מתוק מדי, ויש בו 19 קלוריות בלבד ל־100 מ"ל משקה. בניגוד למשקאות מתוקים אחרים, הוא אינו נושא את הסימון האדום. זה משקה וולנס".

המוצרים אמורים לנחות בשבועות הקרובים על מדפי הרשתות טיב טעם, עדן טבע מרקט וטבע קסטל ובעוד כ־100 חנויות פרטיות. "בשנה האחרונה סגרנו עם רשתות השיווק המובילות בישראל על שיווק מוצרי החברה, ואני בטוח שנצליח להביא את הבשורה לישראל. כרגע אני לא מתמקד בבניית מערך מקוון, אלא מעדיף להשקיע את המאמצים בפריסה הפיזית", אומר אירני.

תה מאצ'ה (צילום: גאיה פלד)
תה מאצ'ה (צילום: גאיה פלד)

איך הגעת לתחום הזה?
"נתקלתי בארה"ב במוצרים מיוחדים מאוד שאהבתי ומשכו לי את העין. מוצרים בריאים, טעימים ומיוחדים שלא מצאתי בארץ. אני אוהב מאוד לטעום דברים חדשים. בארה"ב למשל גיליתי שיש טרנד של Cold Brew Coffee - קפה בחליטה קרה. משרים פולי קפה במים קרים 20 שעות ואז מסננים ושותים. זה נמכר שם מוכן בבקבוקים. אהבתי את זה, ועוד במהלך שירותי הצבאי הייתי קונה פולי קפה, מכין בבית את המשקה, שם תוויות ומוכר לבתי קפה ולכמה מינימרקטים. ככה בעצם הבנתי שאני אוהב את התחום, ורציתי לעלות שלב".

מה היה השלב הבא?
"התחלתי לחפש מוצרים מדויקים יותר, שאני מאמין בהם יותר. כבר בשלב הזה הבנתי שזה מה שאני אוהב, שעולם המזון מעניין אותי. אני גם אוהב לבשל. עוד כשהייתי בצבא התחלתי את תהליך החיפוש והרגולציה הקשורה ליבוא המוצרים. התחלתי להניע את ענייני האישורים, הכשרות והביורוקרטיה. עכשיו מתחילה הפעילות הרצינית. מעניינים אותי לא רק משקאות, אלא כל מוצר שהוא בתחום המזון שיכול להיות הטרנד הבא. כבר יש מוצרים בקנה שאני עובד עליהם. המיקוד שלי הוא מוצרים שיש בהם ערך מוסף ושהם טרנדיים".

הוא אומנם מחפש מוצרים טרנדיים, בין היתר ברשת, אך בכל הנוגע לחייו האישיים, אירני, בניגוד לצעירים רבים בגילו, נמנע מלשתף הגיגים או תמונות ברשתות. "אני כמעט לא פעיל בכלל ברשתות החברתיות, אבל אוהב להסתכל בהן על כל מיני מוצרים טרנדיים בעולם. זו אחלה פלטפורמה למצוא ולהכיר מוצרים חדשים במדינות אחרות", הוא אומר.

השוק די מוצף במוצרי בריאות. האם יש מקום למוצרים נוספים?
"אני חושב שכן. המיתוג של המוצרים שאני מייבא יהיה בקטגוריית הוולנס. הכוונה שלי, למשל, היא גם להכניס את המשקה לכל מיני מכוני כושר ולחללים של יוגה ופילאטיס. זה יהיה ממותג ספציפית לתחום הוולנס. אגב, גם המחיר של המשקה הוא אטרקטיבי מאוד למוצר פרימיום: 8.6־8.9 שקלים".

אופנת מאצ'ה

את החיבור לוולנס אירני מיישם גם בחייו האישיים. "אני מתאמן שלוש פעמים בשבוע, אוהב לגלוש, אוכל בריא, לא נוגע בג'אנק פוד, במטוגן ובממתקים ונזהר מהשמש", הוא מחייך.

גם בלבוש הוא מעדיף להיות ספורטיבי, ובלי או עם קשר לכך שקבוצת אירני השיקה במרץ האחרון חנות דגל של המותג פומה בנמל תל אביב, אירני ג'וניור מודה: "אני מת על החברה הזאת. אני אוהב ללבוש בגדי ספורט, אז אני הרבה עם פומה עכשיו".

את העובדה שלא הצטרף לעסקי המשפחה הוא מסביר בכך שרצה לצאת לדרך עצמאית, נפרדת. "רציתי לעשות משהו לבד, בלי קשר להורים", הוא אומר. "המטרה שלי היא להביא לצרכן הישראלי את הדבר הבא שישנה ויתרום ערך מוסף, בריאותי וחווייתי, לתחום המזון. אני גם מאמין שהקורונה גרמה לכך שלאנשים חשוב יותר לשים לב מה הם מכניסים לגוף שלהם".

אומנם הוא לא עובד עם הוריו, אך בכל זאת יש ביניהם שיתוף פעולה. "בכמה סניפי פקטורי שבהם נוהגים להציע קפה ומים, עכשיו גם מציעים כוס של משקה מאצ'ה", הוא מספר. "המטרה היא לחשוף גם בדרך הזאת את המוצר לקהל היעד הרלוונטי, שגילו נע בין 16 ל־40. זה שיתוף פעולה שמטרתו לקדם את המוצר".

משקה ויטמנים TOPSHARE (צילום: גאיה פלד)
משקה ויטמנים TOPSHARE (צילום: גאיה פלד)

ביזנס ראשון בגיל כה צעיר. זה לא מלחיץ קצת?
"אני חי את המוצרים האלה יום־יום במשך שנתיים, ומאמין שאנשים יאהבו אותם, הן בשל איכותם והן בשל המראה שלהם. אני גם מאמין שעם התמדה דברים מסתדרים בסוף. אני מאמין מאוד במוצרים, מאמין שברגע שהם ייגעו בשוק - הם יצליחו מאוד. לא ארים ידיים בתוך שבוע".

מה ההורים אומרים על הבחירה שלך?
"הם שומעים על זה ממני כבר במשך שנתיים, והם לא מתרגשים. ההורים שלי מפרגנים מאוד למה שאני רוצה לעשות. הם אף פעם לא אמרו לי מה לעשות, אף פעם לא אמרו לי איפה ומתי לעבוד, אלא אמרו 'תעשה מה שאתה רוצה'".

איזו עצה קיבלת מהם?
"שהכי חשוב זה פשוט להתמיד ולהתמקצע. ללמוד את העסק הכי טוב שאפשר, לחקור, ללמוד מה צריך לעשות.לגדול בבית של אנשי עסקים זה לשמוע על עסקאות, לדבר על עסקים במשפחה. עכשיו, כשאני בתחילת הדרך, הרבה דברים מוכרים לי מבחינת ההתנהלות. כרגע אני גם לומד במרכז הבינתחומי, מסיים שנה א' במינהל עסקים. אבל מה שאני לומד הוא שונה מאוד ממה שאני עושה. חוץ מלפתח את המוח, אני לא חושב שזה יכול לעזור לי".

איפה נראה אותך בעוד עשר שנים?
"אני רוצה להמשיך להביא עוד מוצרים בתחום הוולנס. אני גם מחפש כל מיני דברים בתחום הפוד־טק, טכנולוגיות בתחום המזון. למצוא פיתוחים חדשים בתחום הזה ולשווק אותם. אני נוסע לכל מיני תערוכות מזון, מחפש את הדבר הבא"