הקרב על ניהול רשות החברות הממשלתיות יוצא לדרך. ל"מעריב" נודע כי השבוע צפויה הקמתה של ועדת איתור בראשות נציג האוצר, נציג של נציבות שירות המדינה ונציג ציבור. דיוני הוועדה הוקדמו, וזאת לאחר שעבודת ועדת האיתור הקודמת, שאותה ביקש להקים השר לשעבר דודי אמסלם, הוקפאה בשל הבחירות לכנסת.

דיוני הוועדה מתחילים לאחר שהאחריות על רשות החברות הממשלתיות הועברה בשבוע שעבר רשמית לאוצר. בין המועמדים המוזכרים לתפקיד המנכ"ל נמנים עו"ד מיכל רוזנבוים, שהייתה מועמדת לתפקיד מבקרת המדינה, ויאיר מעיין מנהל רשות הבדואים.

מעיין שימש עד כה כמנהל רשות הבדואים, אך על רקע מדיניות הריסת הבתים דרש ח"כ סעיד אלחרומי (רע"ם) להעביר את מעיין מתפקידו. על רקע המצב הפוליטי העדין, סביר להניח כי דרישתו של אלחרומי תיענה בחיוב, ושר הרווחה מאיר כהן יעביר את מעיין מהתפקיד.

על פי ההצעה הנרקמת כעת, ימונה מעיין למנכ"ל רשות החברות הממשלתיות בהסכמתו של שר האוצר אביגדור ליברמן, ובתמיכתו של נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ. למרות זאת, טרם התברר האם מעיין עומד בכל התנאים האקדמיים הנדרשים לשם מילוי התפקיד.
על פי ההערכות, מינויו זוכה לתמיכתו של הרשקוביץ, שהביע את עמדתו בפני אנשי האוצר.

בתגובה לפניית "מעריב", מסר הנציב בתגובה כי "אין לי מועמד מועדף לתפקיד, וזה אינו מתפקידי להמליץ על מועמדים. אכן אני נפגש עם אנשי האוצר אבל לא נפגשתי עם שר האוצר. אין בכוונתי להתאים את הקריטריונים למילוי התפקיד למועמד כלשהוא והנושא ממילא תלוי ועומד בבג"ץ. ההחלטה נתונה לשיקול דעתה הבלעדי של ועדת האיתור".

תפקיד מנהל רשות החברות הוא חשוב מאין כמותו, במיוחד בעיתוי הנוכחי. כ־250 משרות של דירקטורים בחברות הממשלתיות אינן מאוישות. בין היתר, יפתח רון טל מסיים את תפקידו כיו"ר חברת החשמל, ומשרת יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית עומדת להתפנות, כמו גם תפקיד יו"ר הדואר. חלק מהחברות הממשלתית נמצאות בשלבי הפרטה.