"דחיית גיל הפרישה לפנסיה לנשים תופיע בחוק ההסדרים בגלל הצורך לדאוג לאיזון האקטוארי בקרנות", אומר הממונה על שוק ההון באוצר ד"ר משה ברקת. "ללא דחיית גיל הפרישה ברור שניאלץ לקצץ בזכויות העמיתים, והפעם לא נוכל להמשיך עם דחייה נוספת. מדובר בנושא דחוף, חיוני וחשוב שיטופל בחוק ההסדרים".

ברקת הוסיף: "אני מקווה שהפעם הרפורמה תעבור, כי אי אפשר לדחות את הקיצוץ בלי סוף. הדחיות עד היום הותנו בהעלאת גיל הפרישה, שתביא לאיזון או לגירעון הקטן מ־0.65% מהנכסים. אם לא יאושר מתווה נקצץ, וזה לא בסמכותי לבטל את ההחלטה".

בהתייחסות לחוק ההסדרים והרפורמות המוצעות, אמר: "אני לא יודע מה ייכנס בסופו של דבר, כי אין לי שליטה על זה. אני לא ממהר להשתמש בחוק ההסדרים, כי במרבית המקרים אין סיבה שלא ללכת להליך החקיקה הרגיל".

ד"ר ברקת גילה: "האוצר מכין דוח ביקורת מול חברת איילון, וכשהדוח יפורסם יהיו לכך השלכות גם ברמה הפרסונלית. לגבי פרשת הסייבר בשירביט, בקרוב נפרסם הנחיות נוספות על אלה שעליהן הודענו. אירוע הסייבר בשירביט היה בבחינת פעמון אזעקה בכל המערכת הפיננסית. גם בפיקוח על הבנקים הפיקו לקחים והורו לשדרג את המערכות. זה אכן היה אירוע דרמטי, היו חששות לא פשוטים ואנחנו שמחים שזה נגמר בטוב".

ברקת ציין כי איש העסקים אלפרד אקירוב לא קיבל היתר לרכישת השליטה בכלל ביטוח אלא לרכוש עד 15% ממניותיה בלבד. במצב הנוכחי הוא אינו יכול להפעיל אמצעי שליטה. כדי להיות חלק מגרעין השליטה צריך להגיע להחזקה של 30%".

על הנעשה במגדל הוא הוסיף: "בחברה מונה יו"ר דירקטוריון חדש (יפתח רון טל). השלב הבא הוא בחירת מנכ"ל חדש, ואני מקווה מאוד שבעל השליטה יפסיק להיות מעורב בניהול כפי שהיה בעבר. ברגע שהוא יעבוד לפי העקרונות שלנו הכל יהיה בסדר".

"רפורמת הפנסיה והפסקת הנפקת איגרות חוב מבטיחות תשואה מהווה בשורה חשובה מאוד עבוד ציבור החוסכים וגם עבור הגופים המוסדיים", אמר אתמול הממונה על שוק ההון בוועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח בירושלים. את הוועידה יזמו עו"ד ארז קניסטר ותמיר פלג, והאחראי על התוכן המקצועי היה עורך הדין גלעד בכר. 

לדבריו, "אני אישית הייתי שם את כל כספי באפיק המבטיח לי תשואה של 5% לשנה. למשקיעים המוסדיים יהיה הרבה יותר כסף להשקעות, והשקעת הציבור בפנסיה תהיה הרבה יותר בטוחה".

הראיון המלא עם ד"ר משה ברקת יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"