בענף התעופה חוששים מהשלכות כלכליות קשות בעקבות הוספת מדינות רבות לחובת הבידוד של השבים מהן וביטולי טיסות. לצד פניות צפויות למדינה לקבלת פיצוי כספי, בחברות התעופה גם נערכים להתאמת הפעילות למציאות המשתנה.

חברת ישראייר הודיעה על תגבור לוח הטיסות שלה מאתונה ב-9-8 באוגוסט וזאת, על מנת לתת מענה לביקושים הגבוהים הצפוים של אלו הרוצים לחזור לארץ ולהימנע מכניסה לשבעה ימי בידוד. החברה הודיעה עוד על הפעלת טיסה שבועית לג'נבה.

ישראייר גם החליטה על הפעלת שש טיסות שבועיות למונטנגרו, המוגדרת כמדינה ירוקה. מחיר כרטיס טיסה יהיה החל מ-400 דולר.לבלגד החברה תפעיל מנתב"ג חמש טיסות שבועיות ומחיר כרטיס טיסה יהיה החל מ-270. החברה גם תתחיל לטוס לבאקו ומחיר כרטיס טיסה יהיה החל מ-360 דולר.

בנוסף, חברת התעופה הוסיפה קו טיסות חדש לבוקרשט, פעמים בשבוע, החל מה-17 באוגוסט ומחיר כרטיס טיסה יעלה החל מ-220 דולר לאדם. בישראייר מעריכים שהביקוש ליעדים אלו יעלה, כי הקהל הישראלי רוצה לצאת לחופשה ויותר גמיש בבחירת היעד בהתאם למדיניות הדורשת בידוד בחזרה מהחופשה לישראל. בחברה הודיעו עוד, כי לקוחות יוכלו לרכוש מגן ביטול טיסה בתוספת של 35 דולר לאדם ולבטל את ההזמנה מכל סיבה עד 72 שעות לפני מועד הטיסה.

מטוס של ישראייר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
מטוס של ישראייר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בתוך כך, חברת אל על הודיעה שהחל מיום חמישי, יחל פיילוט משותף לביצוע בדיקות קורונה (PCR) לנוסעים בטיסות הנכנסות לישראל, כחלופה לבדיקות קורונה בנתב"ג עם הנחיתה. הפיילוט יערך בטיסה מניו יורק לנתב"ג, כאשר את הדיגום תבצע לפני העלייה למטוס חברת XPRESS המפעילה מעבדות בדיקה בנמל התעופה JFK ובשיתוף חברת FEMI המספקת את השירות בנתב"ג.

באל על הבהירו שהפיילוט יתקיים בשיתוף ובתיאום עם משרד הבריאות. הפיילוט יכלול רישום ודיגום של נוסעי הטיסה והדיגום יתבצע בשער, לפני העלייה למטוס בניו יורק. הנוסעים יתבקשו למסור את פרטיהם לזיהוי בארץ, כולל שם, מספר דרכון, כתובת ומספר טלפון בישראל.

תוצאות הבדיקות אמורות להתקבל לאחר נחיתת הנוסיעם בישראל, על פי הסטנדרטים הקבועים של משרד הבריאות. עלות הבדיקה תהיה זהה לעלות הבדיקה בנתב"ג – כ-80 שקל לנרשמים מראש.