שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום (שני) על הקמת קבינט מומחים כלכלי בראשות נגיד בנק ישראל לשעבר וחתן פרס ישראל לכלכלה, פרופסור יעקב פרנקל. עם הקמת הקבינט אמר ליברמן: "המפתח להצלחה הוא השגת צמיחה בת קיימא תוך שמירה על היציבות הפיננסית ועליית הפריון במשק על חלקיו השונים".

עוד הוסיף ליברמן כי "הצוות הוקם על מנת לבחון את הצעדים שאנו נוקטים בראייה רוחבית וארוכת טווח. הצוות ינתח את המדיניות הכלכלית ויבחן את השלכות הרוחב והעומק של צעדי המדיניות המוצעים. בעת זו, אנו נמצאים תחת זכוכית מגדלת של השווקים והגופים הבינלאומיים, כאשר כולם צופים במשק הישראלי, במיוחד לאחר תקופה ארוכה של היעדר תקציב. העברת התקציב מאפשרת את מיקוד הזרקור במדיניות הכלכלית של ישראל תוך יישום נכון של הרפורמות הכלולות בתוכה. הקבינט יהווה גוף חיצוני שיחזק את גורמי המקצוע ואת התשתית האנליטית והביצועית שעומדת מאחורי ההחלטות השונות".

מלבד פרופ' פרנקל ייקחו חלק בקבינט גם הממונה על התקציבים לשעבר דוד בועז, סגן נציב למיסוי מקרקעין לשעבר עו"ד אודי ברזילי, החשב הכללי ומנכ"ל בנק הפועלים לשעבר אלי יונס, משנה למנכ"ל בנק הפועלים לשעבר ענת לוין, ויו"ר חברת שיכון ובינוי לשעבר פרופסור אפרים צדקה.