שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס מוקדם יותר למצב המשק ואמר כי "מבחינת ההתמודדות, ממרץ עד היום המשק הישראלי משתקם יותר מהר ממה שציפו וגם הצמיחה הזו, המגבלות הנוספות גורמות לפגיעה במשק של ישראל". נשיא לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, עוה"ד רועי כהן, שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM, ומתח ביקורת חריפה על דבריו.

"בדברים שלו יש סתירה. מצד אחד הוא אומר שהוא לא רוצה לתת מענה לעסקים שנפגעים, אך רוצה לבטל את ההגבלות וקורא למשרד הבריאות לבטל את ההגבלות הפוגעות בעסקים. שיחליט איפה הוא נמצא, בעולם בו הוא יודע שההגבלות מזיקות לעסקים והוא לא רוצה לפצות. הוא חלק מהממשלה שהטילה את המגבלות וגרמה לכך שהעסקים לא יכולים לפעול", אמר. 



בהמשך, חשף עו"ד רועי כהן כי שוחח עם נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ואמר כי "הוא יודע אילו עסקים נפגעים כרגע ולתת פיצויים באופן נקודתי. אין תיירות נכנסת, כל ענף התיירות לא עובד, רק מדברים איתנו אך העצמאים צריכים להבין איך לשלם את החשבונות שלהם. בשטח, חוץ מדיבורים לא רואים כלום. תעשו תוכנית ספציפית ונקודתית לגבי ציבור העצמאים שנפגעים, בעיקר בתחום התיירות והאטרקציות קצרות הטווח. אני רוצה לראות פיצוי במקומות שיודעים שפגעו ביכולת העסק להתפרנס, בעיקר באלו שיש להם הגבלה על קבלת הקהל".

רועי כהן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
רועי כהן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)


"עסק שמשלם ארנונה ושכירות ויודע שאין לו אירועים, מה הוא יעשה בסופו של דבר? יש שיח עם שר האוצר, והוא דיאלוג בו אומרים שהם איתנו במאבק. אני מאוד מאוכזב כי הם יודעים מה צריך לעשות, והם מפחדים מתקדים אם ענף מאוד ספציפי יקבל וכולם ירצו. לא ביקשנו תוכנית כלכלית לכל העסקים, אבל סוגרים לאנשים את העסק ולא מאפשרים להם לפעול. אני לא מכיר עסק שיכול לשרוד עם דבר זה. יגיע היום שאחרי", סיכם. 

סייעה בהכנת האייטם: מיכל קדוש, 103fm