יועץ התקשורת איציק אלרוב שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM, על מנת לנתח את הסערה ברשת "שופרסל", שהודיעה על סגירת האתר לחרדים, שאיפשר הזמנת מוצרים במחיר זול יותר מאשר האתר הרגיל. על פי אלרוב, החברה "לא מנהלת את המשבר. במקום לכבות את השריפה, ההנהלה הדליקה שריפה נוספת".

יועץ התקשורת הסביר כי במקום לספק פתרון למגזר החילוני, שנפגע מכך שנאלץ לשלם יותר מהחרדים, עבור אותם המוצרים, הנהלת שופרסל בחרה פשוט להרחיב את הפגיעה גם אל החרדים: "כשאתה מנהל משבר אצל חברה בסדר גודל כזה, שמשרתת כמה סוגי לקוחות מאוכלוסיות שונות, אתה צריך להבין מי האוכלוסייה שנפגעה ובפעולה כירורגית לתת לה פתרון. ברגע שהתקשורת חשפה שהחילונים משלמים יותר מהחרדים, היה ברור שיש כאן משבר מול הציבור החילוני. במקום ללכת למהלך כזה, הרשת הוציאה ההודעה שהיא  סוגרת את האתר ששירת את הציבור החרדי והדליקה שריפה נוספת - היא עוררה את הזעם של הצרכן החרדי ולא פתרה את הזעם של הצרכן החילוני".

היה אפשר לעשות כמה פעולות. לעשות מבצעי עומק לאורך זמן ברשת הרגילה, לתת לאנשים את הפיתוי לא לעמוד בפיתוי של מחירים הזולים או לפתוח את האתר הסודי לערים נוספות - לתת לאנשים לבחור איפה הם רוצים לקבל את השירות שלהם", לייצר יותר שקיפות. בהתחלה זה נראה נגד החברה, כל חברה רוצה להסתיר את הכול, אבל לאורך זמן החברה רק הייתה מרוויחה מהשקיפות. בניגוד למחאה שהייתה לפני עשור, ההנהלה הרבה יותר קשובה לרחשי הציבור וזו חתיכת נפילה שהם היו יכולים לחסוך אם המשבר היה מנוהל נכון", המשיך אלרוב.

לטענתו של היועץ, בניגוד למה שמאמינים בשופרסל, הסערה לא תחלוף תוך זמן קצר: "הם הודיעו על סגירת האתר החרדי, אז התקשורת גילתה שיש להם סניפי בת יותר זולים. יש פה כדור שלג, שכל מחיר זול יותר במגזר החרדי הופך לחשיפה תקשורתית נוספת. מהרגע הראשון הניהול היה רשלני".

"ברגע שיש גל מחאה, אז הרבה מאוד נשים מנסים אופציות אחרות. חלקם יחזרו בסוף לאיפה שהם רגילים, אך המיעוט יישאר במקום החדש. אף חברה לא רוצה להפסיד את הלקוחות שלה, זה לא מכה קלה בכנף. ברגע שהחברה לא מתנהלת בשקיפות לאורך זמן היא תיפגע. גם למנכ"ל החברה, שמתנהל בצורה אחראית כי הוא מודע וער, זו הייתה חתיכת נפילה מיותר", סיכם אלרוב.