"תמיד אנחנו עוברים אירועים שונים. המנכ"ל צריך להיות עסוק בשיפור מתמיד של תוצאות החברה. אנחנו מתנהלים בהצלחה, ומנכ"ל נמדד ללא קשר למבנה השליטה ולשאלה אם אלפרד אקירוב ישתלט". כך אומר ל"מעריב" מנכ"ל כלל ביטוח יורם נוה. החברה, שבתפקיד יו"ר הדירקטוריון שלה משמש חיים סאמט, פרסמה אתמול את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2021.


מבדיקת "מעריב" מתברר כי למפקח על הביטוח ד"ר משה ברקת לא הגיעה פנייה מאלפרד אקירוב לבקשת היתר לרכישת שליטה. "ברגע שבקשה כזאת תתקבל, נבחן אותה לגופו של ענין", מסר ד"ר ברקת ל"מעריב" לפני ימים אחדים. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 הרוויחה כלל החזקות עסקי ביטוח 1.007 מיליארד שקל, לעומת הפסד כולל בסך של כ־80 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בשיא של השנים האחרונות.


הרווח לאחר מס הסתכם ברבעון השלישי ב־248 מיליון שקל, לעומת 265 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. התשואה להון במונחים שנתיים הסתכמה בתשעת החודשים הראשונים של 2021 ב־21.3%, וברבעון השלישי ב־14.0%. היקף הנכסים המנוהלים הגיע לשיא של 268 מיליארד שקל.


התוצאות העסקיות מוסברות, בין השאר, בהמשך ההתייעלות הארגונית, בשיפור בתוצאות החיתומיות (קבלת עסקים חדשים איכותיים יותר) ובהמשך הרוח הגבית המגיעה בשוק ההון, שאפשרה את שיפור התשואות והגידול בגביית דמי הניהול בפוליסות המשתתפות ברווחים. 


מנכ"ל החברה הוסיף: "בכלל ביטוח ופיננסים שוררת סביבת עבודה שקטה ועניינית, המאפשרת להנהלה ולעובדים להוציא אל הפועל את המתווה האסטרטגי שלה, בהשאת ערך לבעלי המניות, תשומת לב ודאגה למבוטחים ושיתוף פעולה מלא עם הסוכנים".


"חלוקת דיווידנד במזומן אינה עומדת בשלב זה על הפרק, בין השאר בגלל הצורך בעמידת תקנות סולוונטי (היציבות ההונית בחברה) והצורך בחיזוק מבנה ההון ההולך ומשתפר", אמר עוד. "המבחן העיקרי שלנו הוא השגת תשואות ויציבות לאורך זמן, ולא לאורך רבעון אחד או שניים".
הפרמיות ברוטו גדלו ב־31%, והסתכמו מתחילת השנה ב־18.94 מיליארד שקל. שיעור ההוצאות והעמלות מהפרמיות והתקבולים ממשיך לרדת - ועומד בתשעת החודשים של שנת 2021 על 11%, בהשוואה ל־14% בתקופה המקבילה אשתקד. ההון המיוחס לבעלי המניות גדל ב־16% ל־7.32 מיליארד שקל.


לדברי חיים סאמט, יו"ר כלל החזקות עסקי ביטוח: "התברכנו בכך שמאז שנבחר הדירקטוריון בהרכבו הנוכחי, בתחילת 2021, אנו מפרסמים מדי רבעון דוחות כספיים, ובהם שורת רווח מרשימה, בכל קנה מידה, ובמיוחד בהשוואה לדוחות העבר".