"שוק ההון לא מתמחר אף העלאת ריבית השנה. בנק ישראל הצהיר יותר מפעם אחת שיש לו סבלנות בהקשר של שינוי המדיניות המוניטרית, היות שסביבת האינפלציה בישראל נמצאת בתחום היעד ואין בה משום בעיה למשק". כך מפרסם רועי לקסר, מנהל השקעות נוסטרו בבנק מרכנתיל.

נייר העמדה שהגיע ל"מעריב" מתפרסם על רקע ירידות השערים של הימים האחרונים בבורסה. לקסר מעריך שבנק ישראל לא ירצה לפגוע בהתאוששות הכלכלית, שכרגע נמצאת בסימן שאלה, על רקע "עלייה מחודשת בתחלואה ברחבי העולם". ביחס לצפי בשוק מטבע החוץ אומר לקסר: "נהוג לייחס את עוצמת השקל לעודף במאזן התשלומים של מדינת ישראל, אבל מניתוח הנתונים שמפרסם בנק ישראל, עולה שהמגזר העסקי פועל במינון נמוך יחסית בשוק המטבע".

רועי לקסר (צילום: יחצ)
רועי לקסר (צילום: יחצ)

עוד הוא מציין בנייר העמדה: "בניגוד למצופה, המגזר העסקי בכלל נמצא בצד הרוכש. הגופים המוסדיים הם בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על שוק המט"ח, והם מגדילים בעקביות את החשיפה שלהם לנכסים בחו"ל, ומבצעים במקביל עסקאות הגנה על שער החליפין, כאשר במהות מדובר במכירת מט"ח".

"העליות החדות במהלך השנה בשווקי המניות בחו"ל הביאו לגידול מהיר בנכסים המנוהלים שחשופים למט"ח. כאשר בוחנים את התנהלות שער החליפין בטווח הקצר אפשר לזהות קורלציה גבוהה בין שער החליפין למדדי המניות בארה"ב". על רקע ירידות השערים בבורסה, הדולר אכן התחזק בימים האחרונים לעומת השקל.