״קבוצת שטראוס לא העלתה את מחירם של מוצריה בישראל – בין אם בתקופה הנוכחית ובין אם בעשור האחרון, ואף הפחיתה מחירי מוצרים מסוימים בתקופה זו״, כך כתב הערב (שני) מנכ"ל קבוצת שטראוס גיורא בר דעה במכתב תשובה לשר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי בנושא יוקר המחייה. 

לדבריו, ״אמרנו פעמים רבות בשנים האחרונות כי נעשה כל שביכולתנו על מנת שלא להידרש להעלאות מחיר, והוכחנו שכך הם אכן הדברים.
בניגוד לרושם שאולי נוצר, שטראוס לא הודיעה בחודשים האחרונים כי בכוונתה להעלות מחירים בישראל. אמירה זאת המיוחסת לנו במכתבכם אינה נכונה. שטראוס ממשיכה לדבוק בקו בו נהגה בעשור האחרון לפיו העלאת מחיר הינה ותמשיך להיות המוצא האחרון״.

גיורא בר דעה (צילום: מורג ביטון)
גיורא בר דעה (צילום: מורג ביטון)

לדברי בר דעה שטראוס הייתה ונשארה חברה ישראלית שבסיסה כאן. ״אנו רואים עצמנו חלק מעמוד השדרה של התעשייה הישראלית בכלל ותעשיית המזון בפרט. אנו מעסיקים אלפי עובדים ברחבי הארץ. במהלך משבר הקורונה לא פיטרנו אף עובד ולא הוצאנו אף עובד לחל"ת. זאת למרות שחלקים ניכרים מפעילות החברה (בהם רשת בתי הקפה, והפעילות המוסדית) הושבתו כמעט כליל חודשים ארוכים״.

בתוך כך, מחברת סנו נמסר בתגובה לוואלה! כי "מנכ"ל סנו נענה הערב לפנייתם של שרת הכלכלה והתעשייה, הגב' אורנה ברביבאי ושר האוצר, מר אביגדור ליברמן והודיע להם כי חברת סנו תהיה קשובה לרחשי הציבור ולפנייתם. חרף עליית מחירי חומרי הגלם ועלויות ההובלה תיזום ותבצע סנו כבר בימים הקרובים הוזלות מחירים נרחבות".

"זאת, ללא בחינה כלכלית של הנושא והשפעתו על התוצאות העסקיות העתידיות של החברה. סנו תמשיך לשרת את ציבור לקוחותיה ולספק את מוצריה האיכותיים במחירים השווים לכל נפש כפי שפעלה ופועלת מזה עשרות שנים", הוסיפו.

כאמור, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי פנו במכתב חריף אל יצרני ויבואני המזון ודרשו מהם לעצור את גל עליית המחירים, בו איימו כי "לא יהססו לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת כלכלה תחרותית והוגנת" וטענו: "הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה".