גל עליות המחירים: הממשלה היא האחראית העיקרית לעליית המחירים שקורית בשבועות האחרונים, כך קבעו גולשי מעריב אונליין בסקר. בסקר השתתפו כ-9,000 מצביעים, וכמעט מחצית מהם - 43.1% - טענו שהממשלה היא הגורם האחראי על עליית המחירים. 20.8% טענו שכמה גורמים אחראיים למצב באותה מידה - הממשלה, רשתות השיווק, החברות הגדולות והצרכן - טיפה יותר מאשר מספר האנשים הטילו את האחריות על החברות הגדולות. 

רק 6.4% קבעו שמי שאשם ביוקר המחייה הוא הצרכן, ככל הנראה משום שהוא מוכן לשלם את המחירים שבחברות הגדולות ורשתות השיווק דורשות. 

כאמור, בשבועות האחרונים נדמה שאין כמעט שום שירות או מוצר שלא התייקר בצורה מסוימת. החל ממוצרי הבסיס שאינם מפוקחים, סל הקניות שלנו בסופרמרקט, הארנונה, החשמל והדלק - כולם חוו עלייה מסוימת של בין כמה אחוזים בודדים לעשרות אחוזים. 

בהסתדרות מאיימים: "אם לא יורידו מחירים - נמחה" | לכתבה המלאה >>>

מרבית הצרכנים הישראלים עדיין לא התאוששו מהשנתיים האחרונות, שנות הקורונה, שגרמו לירידה משמעותית בהכנסות ומצד שני לגידול משמעותי בהוצאות על מחייה, ומצבם הכלכלי של רוב האזרחים עדיין רחוק מלהיות אולטימטיבי.

אתמול הודיעה אסם שתדחה את ההעלאת המחירים המתוכננת בשלושה חודשים, זאת לאחר ששר האוצר אביגדור ליברמן פנה לוועדת המחירים, בבקשה לבחון את רמות הריכוזיות בשווקים של מוצרי צריכה שצפויים להתייקר, בדגש על החברות: אסם-נסטלה, דיפלומט מפיצים, שסטוביץ', רסטרטו יבוא ושיווק וליימן שליסל.

משבר הקורונה בכלכלה  (צילום: מרק ישראל סלם)
משבר הקורונה בכלכלה (צילום: מרק ישראל סלם)

עם זאת, ממשלת השינוי של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד, עדיין לא הצליחה לתת מענה הגיוני לרוב הציבור, וממשיכה להעלות מחירים בהוראתו של שר האוצר אביגדור ליברמן, או לפחות ללא התערבות ממשלתית משמעותית.