לאחר הביקורת הציבורית הנרחבת שנשמעה עליה בשבוע האחרון, חברת אסם-נסטלה הודיעה הערב (חמישי) על החלטתה לבטל את מהלך העלאת המחירים המתוכנן.

"החלטה זו התקבלה למרות העובדה כי בשנה האחרונה החברה חוותה התייקרות מצטברת בהיקף חסר תקדים בתשומות הייצור ועלויות ההפעלה. כחברה העומדת בחוד החנית של תעשיית המזון הישראלית מזה 80 שנה, וכחברה שמעסיקה 4,000 עובדים בישראל ומפעילה 8 מפעלים, אשר רובם בפריפריה, ומוצרינו הם סמל הישראליות היפה והטובה, ומתוך רצון אמיתי להיות קשובים לרחשי לבם של הציבור בישראל, החברה קיבלה היום את ההחלטה לספוג את מלוא ההתייקרויות הללו, על מנת לסייע בהתמודדות עם יוקר המחייה בישראל", נמסר מהחברה.

אבי בן אסאייג, מנכ"ל אסם-נסטלה, אמר: "החלטתנו להעלות בצורה מתונה את מחירי חלק ממוצרי החברה, נבעה מהתייקרויות כבדות במחירי חומרי גלם, אריזה ועלויות התובלה בעולם. אולם מצבם המורכב של רבים מהצרכנים בישראל והלך הרוח הציבורי, הביאו אותי למסקנה כי עלינו לבטל את עליית המחירים ולספוג את מלוא ההתייקרויות. אני משוכנע שמהלך זה, יתרום לחיזוק הברית רבת השנים בנינו ובין מיליוני הצרכנים הנאמנים שלנו".

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "השבוע בלמנו את ההתייקרויות במזון, במוצרי הצריכה ובתחבורה הציבורית, אבל זה לא נגמר. בנוסף לרפורמה ביבוא, הרפורמה בחקלאות ומהלכים נוספים עליהם כבר הודענו, בימים הקרובים נסיים לגבש צעדים נוספים להוזלת המחייה בישראל!".