יום טוב אברהם, חקלאי במועצה האזורית גזר, שוחח היום (חמישי) עם ליאת רון ואריה מליניאק ב־103fm על החשש שמחיר העגבניות יזנק בקרוב לסכום בלתי נתפס של 20 שקלים לקילו, וניסה להסביר את הסיבות מאחורי העלייה הצפויה במחיר. בין היתר, ציין: "צריך לזכור שהיה פה קור שלא היה מבייש את אירופה". 

בפתח הדברים סיפר אברהם כי "יש רמות מחירים של בין 8-9 ל־12-13 שקלים. יש תוצרת חקלאית, לגבות העגבנייה שמככבת, יש עגבניות וצריך לקחת בחשבון שעד לפני שבועיים היה פה קור שלא מבייש את אירופה וכך גם הייבוא נחסם על ידי טורקיה. כל היבואנים וכל מי שלקראת החגים מביא את העגבניות כנראה נמנע מכך אז זה לא משתלם. גם אני ואחרים מתחילים למתן את כמות העגבניות שאנו מגדלים לכיוון החגים". 

הוא הוסיף: "יש כמה דברים שמעידים על חוסר יציבות לאורך השנים, לא משנה ממשלה כזו או אחרת, שמקצצת לנו את העובדים, אני מקבל שליש עובדים ממה שמאושר לי בדרג המקצועי של משרד החקלאות, אין לו שום שיניים בעניין. כשיש אירוע קיצוני של מזג אוויר מתמשך, בתקופה הזו מחירים ברצפה, כשהחקלאים מפסידים אף אחד לא מוחה על זה. אני בתור מגדל כבר לא מנסה לכוון לתאריכי הקטיף לכיוון חג הפסח ובטח לא לראש השנה".

אברהם סיכם: "יש סחורה ברמה מעבר לממוצע מבחינת האיכות, כל הזמן מדברים על המחיר אך צריך לדבר גם על האיכות. אולי הפסקנו לדבר על זה, אני לא אלך ואשנה את זה אך - תעזרו לנו להביא יותר עובדים. מועצות המגדלים כבר לא רלוונטיות, הן פאסה, היום יכול בעל חנות לקנות ישירות מהמשווקים". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm