"נעביר ב־23.6 את התקציב בממשלה. משרד המשפטים ביקש עוד קצת זמן לעיון בתקציב. מאז פתיחת מושב הקיץ יש כל יום פרשנויות שהממשלה לא מתפקדת, אבל אנחנו יום אחרי יום מעבירים חוקים. אתמול העברנו את חוק המכר". כך התבטא אתמול שר האוצר אביגדור ליברמן בכנס לשכת רואי החשבון.

ליברמן, שהתארח אצל נשיא הלשכה חן שרייבר, הוסיף כי "האופוזיציה לא תומכת בכלום ואנחנו מעבירים שבוע אחרי שבוע תוכניות. נעביר את התקציב עד סוף מושב הקיץ ונעביר בהמשך גם את תקציב 2024".

בתשובה לשאלות האם מתנהלים מגעים מול האופוזיציה לתמיכה בתקציב והאם ח"כ עידית סילמן תתמוך בו, השיב השר כי "אין מגעים מול האופוזיציה. סילמן פרשה מהקואליציה ועדיין לא ברור לאיזה ימין הצטרפה. האם לימין של נתניהו, שבעבר שינה את מסלול מצעד הדגלים וגם חטף טילים? נתניהו מדבר גבוהה גבוהה, ומתקפל".

לדבריו, "כשר ביטחון נתתי הוראה לפינוי ח'אן אל־אחמר אבל נתניהו עצר. מבחינת התקציב, אני מצפה שסילמן לפחות תימנע. אני בטוח שנעביר את התקציב גם בלעדיה".

על חוק הגבלת החזקת מזומן בבית אמר שר האוצר כי "ההון השחור הוא מכה ומתחזק את העולם התחתון. אנחנו רוצים להיות ברשימה של מדינות הנלחמות בהון השחור. יש אצלנו סקטורים שעובדים במזומן. יש מדינות שהוציאו את המזומן. זה הכפיל את ההכנסות והקטין את הפשיעה".

על ביטול התוספת הקואליציונית לישיבות ואם צעד זה נעשה משיקולים פוליטיים, ענה ליברמן כי "אי אפשר להיות גם הכוח הכי אנטי־קואליציה וגם לקבל כסף קואליציוני. אני מתקומם על כך שהמדינה משקיעה בהכשרה מקצועית אך מממנים גם את הבטלנים".

"בישיבות גבוהות אכן לומדים אבל 'כוללים' זו מסגרת חברתית. מי שלומד עד גיל 29 כבר לא יהפוך לרב או לפחות רב שכונתי. אנחנו מחזיקים 62 אלף איש בחצי מיליארד שקל, שלא רוצים לעבוד וברור לכולם שזה מסגרת חברתית. זה לממן בטלה".

"המדינה מממנת ואנחנו פוטרים אותם מלימודי ליבה. אין סתירה בין לימודי תורה ללימודי ליבה. אני לא מוכן שהמדינה תממן את מוסדות הפטור. מחזיקים 60 אלף ילדים שאסור להם ללמוד מחשבים ומתמטיקה".

שר האוצר גילה כי בתקציב 2023 תועלה גמלת ‏מינימום לחסרי הכנסה ב־500 שקל ל־4,200 שקל בחודש, "כשבתקציב האחרון העלנו את הקצבה ל־70% משכר המינימום. בנוסף, אנחנו מעלים ב־1,500 שקלים את המענק השנתי לניצולי השואה, שיעמוד על 8,000 שקל", הדגיש.
בנוגע להצעת ח"כ איתמר בן גביר להטיל עונש מוות למחבלים הוסיף: "אני מסתכל על בוסטון והיא עיר מתקדמת ושם נגזר גזר דין מוות אחרי הפיגוע במרתון. ביפן הוצאו להורג ראשי כת שפיזרו רעל בתחנת רכבת. בסיעת ישראל ביתנו הגשנו בזמנו הצעת חוק והעברנו אותו ליועמ״ש. חתמנו עם הליכוד ונתניהו על הסכם קואליציוני אבל נתניהו כמובן לא קידם את זה. השאלה היא מה איתמר בן גביר רוצה. אם זה ספין לא נתמוך אבל אם זה משהו אמיתי אז כמובן נתמוך, כבר יש את הנוסח שאנחנו יזמנו".