"לא אמרתי שאוריד את מחירי הדיור, אבל בלמתי אותם. נכון להיום אני לא רואה את האפשרות שהמחירים יירדו, אבל מקווה שיצליחו לרסן אותם. הממשלה נכשלה בהורדת מחירי הדיור. צעירים עוזבים את הארץ לא בגלל חמאס או חיזבאללה, אלא בגלל יוקר הדיור, שזה איום אסטרטגי".
כך אומר ל"מעריב" שר השיכון לשעבר ח"כ יואב גלנט (הליכוד).

על תוכנית הדיור הממשלתית החדשה שפורסמה השבוע הוא אומר: "למען האמת לא התעמקתי בתוכניות הדיור, אבל לא צריך להמציא תוכניות. העסק הוא פשוט: העניין המרכזי זה המוצר שנמצא במחסור וזה קרקע מתוכננת.

"בממשלת הליכוד הפעלנו את הסכמי הגג. כשאתה מכניס למשוואה את העובדה שתוספת תושבים לעיר לא תורידו את רמת החיים אלא תעלה אותה ובנוסף תסייע לפיתוח כבישים, הפתרון נמצא. ראש העירייה יגיע אליך ולא יתקע אותך בוועדות".

לדבריו, "מי שאחראית לעליית המחירים היא רשות מקרקעי ישראל, שפועלת ללא שליטה ואין מי שמרסן אותה. כשקרקע עלתה חצי מיליון שקל והרשות מעלה את שוויה למיליון שקל, אז ברור שהקבלן מוסיף עוד כמה אחוזים לרווח והמחיר עולה. יש לרסן את החיה הזאת שנקראת רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), ולגרום לה להרוויח קצת פחות מהמיליארדים שהם מכניסים. שהזוגות הצעירים ירוויחו".

על נבחרת הדירקטורים בחברות הממשלתיות: "היה אלוף משנה אחד מצה"ל ושלושה תתי־אלופים שלא התקבלו לנבחרת בתירוץ שלא היה להם ניסיון מספיק. כששמעתי על הקריטריונים החדשים התברר שהולכים לעשות את אותו הדבר".

בתשובה לשאלה האם הוא מצטער על החלטת האופוזיציה ללכת נגד הקואליציה בהצבעה לאישור התוכנית "ממדים ללימודים" או בכל נושא אחר כמו חוק יו"ש, הוא אומר: "הצעתי בישיבת הסיעה ללכת בנושא זה עם הממשלה ולתמוך, אבל סייגתי את עמדתי. אמרתי שאנסה לשכנע את חבריי אבל בכל החלטה שיקבלו, ואני מחויב לסיעה, אצביע בהתאם. אבל היום כבר הגענו למצב שכמות הנזק שנגרמת למדינה מהממשלה הזאת והמצב הרעוע מאוד מסכנים את ישראל יותר מכל הצבעה כזאת או אחרת.

"לכן חייבים לפעול להפלת הממשלה. אני מעריך שהממשלה תיפול ולא יהיו בחירות, אלא תוקם ממשלה חלופית בראשות בנימין נתניהו והליכוד".

הראיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"