מכה נוספת לצרכנים: משרד החקלאות הודיע הבוקר (חמישי) כי החל ממחר יכנס לתוקף העדכון למחירי הביצים שבפיקוח, במסגרתו תחול עלייה ממוצעת של כ-6.5% במחירים, כך שמחיר אריזה של 12 ביצים (L) לצרכן יעלה ב-0.75 ש"ח. 

כזכור, מחיר הביצים עודכן בפעם האחרונה בינואר 2019. עליית המחיר הנוכחית, המגיעה כשנתיים וחצי לאחר מכן, מגלמת בתוכה את המלצות ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות עוד מחודש יוני 2021 לפני כשנה.  אז מצאה הוועדה כי נדרש עדכון בשיעור של כ-6.5% במחיר הביצים, בעקבות העלייה במחירי הגרעינים בעולם, וההתייקרות במחירי התערובות המשמשות לגידול תרנגולות מטילות. יחד עם זאת, העדכון לא יצא לפועל. 

במשרד החקלאות ופיתוח הכפר מבהירים כי העלייה המתונה במחיר הביצים כעת הינה חלק ממהלך רוחבי שמוביל המשרד בענף ההטלה, במסגרתו התקבלו לאחרונה שורת הסכמות עם מגדלי המטילות. זאת משום שמאז יוני 2021 חלו עוד תמורות משמעותיות בשוק. שינויים אלה, בדגש על מחירי המזון לבעלי חיים, גרמו לזינוק בעלויות הייצור והשיווק בענף זה, כמו ענפי בעלי חיים אחרים. עדכון המחיר הבא על פי ההסכם יהיה לא לפני נובמבר 2022, אחרי חגי תשרי. 

עליית מחירי הביצים מצטרפת לזינוק במחירים במשק. מוקדם יותר השבוע נודע כי תעריפי החשמל אמורים להתייקר ב־1 באוגוסט בשיעור של 8%־9%. במקביל לכך, מחירי הדלק עלו בשבוע שעבר ב-36 אגורות בהשוואה לחודש הקודם. כמו כן, זינוק נרשם גם במחירי החלב הגולמי  שעלו בשיעור של כ־13.5%. 

כמו כן,  רשות המים הודיעה כי העלתה את תעריפי המים בכשמונה אגורות למ"ק. מדובר בעליה ממוצעת של כ- 1.5 ₪ לחודש למשפחה. על פי רשות המים, העלייה הנוכחית נדרשת לאור ההשקעות הרבות שבוצעו לטובת הציבור והשירות שניתן לו. בין היתר מדובר על השקעות במתקני טיפול בשפכים, תשתיות ביוב ומים, בהתקנת מדי מים לקריאה מרחוק לשיפור השירות לאזרח ועוד.