"אני האח הבכור (בן 40) ל־17 אחים ואחיות. יש לי שבעה ילדים וזה עדיין לא הסוף. אבי בן ה־61 הוא רב המושב זמרת שבדרום, וממנו קיבלתי תעצומות נפש. אני הולך בדרכי ההורים, ואף אחד לא ילמד אותי מה זה יוקר מחיה", אומר בראיון ל"מעריב" ח"כ שלמה קרעי (הליכוד).

חבר הכנסת קרעי הוסיף: "אבי החזיק את כולם על הגב ונתן את הכוחות למשפחה. כשאני מדבר על יוקר מחיה אי אפשר לטעון כלפיי שאני מנותק. אומנם לא ידעתי את טעמו של רעב, אבל מעולם לא היו אצלנו מותרות. גדלנו בבועה חמה ואוהבת וכילד לא הרגשתי שום מחסור. במושב זמרת שבו גדלתי, אף אחד לא התנשא עלינו. היום אני רואה חשבון וד"ר לתעשייה וניהול".

לדבריו, "בהתחלה פקידי האוצר עוד ניסו לבלבל אותי עם חישובים, אבל הראיתי להם שיש להם הנחות שגויות. יש סוג מסוים של פקידי אוצר שמזלזלים וזורקים כל מיני מספרים, אבל כשאתה מתווכח הם לוקחים צעד אחורה ומתחילים לעשות שיעורי בית". בהמשך דבריו תקף ח"כ קרעי בחריפות את שר האוצר אביגדור ליברמן: "הוא מקשיב לעצות הפקידים והן לא תמיד טובות, ובוודאי לא בראייה ציבורית. הם מפילים אותו ומסתכלים על החור שבגרוש ולפי זה קובעים מדיניות. אין לו הכשרה מקצועית ככלכלן ובכל פעם שהוא נוגע במשהו הוא רק הורס".

שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

כשאני מציין שגם לנתניהו לא הייתה השכלה כלכלית עונה ח"כ קרעי: "זה נכון, אבל נתניהו הוכיח את עצמו. יש לו כישרון טבעי. ביבי היה שר אוצר מצוין. הוא הציל את הכלכלה ממשברים אף שבמתווה להצלת המשק בשנת 2003 הוא פגע בקצבאות וייתכן שאפשר היה לנהוג אחרת. אני מודה שגם בממשלות נתניהו היו דברים שצריך היה לטפל אחרת".

כששאלתי אם הוא נעלב מהתואר "ביביסט", הוא משיב: "ממש לא. אנחנו הולכים אחרי נתניהו לא בגלל הערצה עיוורת, אלא בגלל שהוא המנהיג הטוב ביותר. אני לא חושב שפסול להעריץ אדם שמסוגל להגשים את הדרך של הליכוד. ביבי מנהיג משכמו ומעלה ואף אחד לא מגיע לקרסולייו".

הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"