המשק מצוי במגמה של עליות מחירים כללית, אך ייתכן שבעתיד הקרוב נראה הקלה שכן מחיר הנפט עשוי להמשיך לרדת. ביום שישי ירד מחיר חבית נפט מסוג ברנט בלונהדון ל-99 דולר - ירידה של מעל ל-10% לעומת 110 דולר ביום שישי לפני כשבועיים. בינתיים בלונדון המחיר כבר ירד ל-93.5 דולר.  

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל מיכאל בפמן, מעריך ש"מחיר הנפט הגולמי עשוי לרדת עוד, וזה משום הגידול בתפוקת הנפט של ארצות הברית שעשויה להגיע לשיא חדש. בנוסף המחיר מושפע מהיחלשות הדולר והעלייה באספקת נפט רוסי למדינות דרום אירופה, ביניהן טורקיה ואיטליה. זאת ועוד, קבוצת אופק כבר הודיעה שהיא תגדיל את היצע הנפט בספטמבר במאה אלף חביות ביום".

בחודש יולי הארגון הגדיל את התפוקה ב-260,000 חביות ליום והתפוקה הנוכחית היא של 29.05 מיליון חביות ליום. בספטמבר כאמור התפוקה הכוללת של אופק תעלה ל-29.15 מיליון חביות ליום. עליות אלו מיוחסת לביקורו של הנשיא ג'ו ביידן בערב הסעודית, שאחת ממטרותיה העיקריות היו להגדיל את תפוקת הנפט כדי להקל על המצוקה שנוצרה בעקבות הסנקציות על רוסיה. במידה ומחיר הנפט ימשיך לרדת הוא לא רק ישפיע על מחיר הדלק שבפיקוח שנקבע מדי חודש על ידי משרד האנרגיה אלא על המשק כולו, שכן מחיר האנרגיה משפיע על מכלול רחב של שירותים ומוצרים במשק.