"המדינה היא האחראית המרכזית ליוקר המחיה. אנחנו מקבלים ממנה את רוב השירותים ואין לנו שליטה עליהם. זה בדיוק המקור של הריכוזיות והמונופוליסטים. המסים והמכסים הם רוב ההוצאות של משק הבית". כך אומר ל"מעריב" רמי לוי, בעל השליטה ברשת הקמעונאות שיווק השקמה.

לדבריו, "פוליטיקאים חושבים רק על עצמם ואיך לשלוט ולהביא יותר מנדטים. כל אחד רוצה להיות שר. בסוף, אחרי שיקבלו את המשרה, יגדילו את האגו. הפוליטיקה קיימת אצל כולם ואין הבדל בין שמאל לימין. אני בניגוד להם, חושב קודם כל על הצרכן".

עוד אמר: "אצל היבואנים הבלעדיים ניתן למצוא מחירים תחליפיים של טונה או שמפו. לא חייבים לקנות מותגים. מי שרוצה לשלם ביוקר על מותג זו בעיה שלו. אבל שלא תטעה, אני לא מצדיק העלאת מחירים גם אם היא מגיעה מהסקטור הפרטי. הכוח נמצא בידיים של הצרכן. מי שקונה בכל מחיר הוא פראייר בעיניי. צריך לקנות חכם ואני חושב שהצרכן הישראלי למד לקנות. במאמץ לא גדול אפשר למצוא מוצר זול יותר או מותג פרטי".

בתגובה למדד יולי הגבוה ולמחירי הדיור מוסיף איש העסקים: "אני מאמין שיש עוני ושקשה מאוד לאנשים לגמור את החודש. אורח החיים של העניים הוא שונה משל אדם רגיל. אדם עם כסף מבלה 14 שעות ביממה. העניים בלי כסף מבלים רק 8 שעות מהחיים ובשאר השעות הולכים לישון יותר מוקדם, משתעממים ולא הולכים למסעדות. קורה שאני נתקל באדם שמחטט בפח ואני עוזר לו כדי שיתחיל לעשות משהו עם עצמו ויפסיק לחטט".

על השאלה אם בכוונתו ללכת לפוליטיקה, השיב: "הפוליטיקה שלי הם 8,500 העובדים שלי ו־2.5 מיליון לקוחות בחודש. הייתי בעבר חבר מועצת עיריית ירושלים ופרשתי. הציעו לי בעבר להצטרף לליכוד ולקבל שריון ולא הסכמתי. לו הייתי מחליט ללכת לפוליטיקה, הייתי מביא לפחות 10 מנדטים אם לא יותר".

הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"