הבעלים ויו"ר מיטב דש צבי סטפק שוחח היום (חמישי) עם אריה מליניאק וליאת רון ב־103FM על המאבק ביוקר המחיה, עליית המחירים, משבר הדיור, האינפלציה והעלאת הריבית, סיכם את השנה שחלפה והציג את התחזית הכלכלית שלו לשנה הקרובה.

לדבריו, "האינפלציה בשנה החולפת, מערב ראש השנה לערב ראש השנה, הסתכמה בישראל ב־4.6%, שזה פחות או יותר חצי מאירופה או קרוב לזה. אני חושב שבשנה הקרובה נראה ירידה ברמת האינפלציה, זה מה שבנק ישראל מנסה לעשות על ידי העלאות הריבית. אם לא יהיו קפיצות משמעותיות במחירי הנפט והאנרגיה בכלל בעולם שמשפיעות באופן משמעותי על ישראל - האינפלציה תתכנס יותר לכיוון של 3% אחוזים, שזה הרבה פחות מהאינפלציה כרגע". 

בהמשך אמר: "ברור שאנו צריכים להיות מודאגים מהנתון הזה. בנק ישראל בהחלט מודאג, גם אם הוא התעורר מאוחר מדי - היו סימנים מקדימים וניתן היה לעשות כמה מהלכים חשובים לפני חודשים. קשה לדעת לאן זה עוד יגיע, צריך להיות מציאותיים - לא אופטימיים מדי ולא פסימיים מדי. עם זאת, העובדה שישראל עברה את תקופת הקורונה עם המשק הצומח ביותר, זו חצי נחמה. אם משווים, הצמיחה של ישראל היא גדולה יותר מארצות הברית, אירופה וסין".

כשנשאל כיצד רצוי שהאזרח יפעל מבחינה כלכלית בשנה הקרובה, השיב: "יש מה לעשות, דווקא היום הרה יותר מתקופות אחרות. אם יש לך סכום של 600 אלף שקל ואתה לא רוצה שהוא יישחק על ידי האינפלציה אלא יישמר, אפשר לדוגמא לקנות אגרות חוב של ממשלת ישראל לכמה שינים שצמודות למדד המחירים לצרכן ולקבל תשואה של אפס ריאלית. אם היינו מדברים לפני שנה הייתי אומר שהוא בכלל לא יכול להגן על ערך הכסף כי אותן אגרות החוב נתנו תשואה עתידית של מינוס 2%". 

לסיום, אמר כי "אנו יודעים כי הריבית תעלה עד סוף השנה בעוד אחוז ורבע, 0.75 פלוס חצי אחוז, משהו באזור הזה". ובנוגע למחירי הנדל"ן, הבהיר: "מה שעולה יהיה חייב לרדת, אבל הפסיכולוגיה כבר עובדת פה שעות נוספות".  

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm