"אחרי החגים" כבר כאן ואיתו גל התייקרות המחירים שצפוי להגיע. אמנם אנו מצויים בשיאן של העלאות מחירים שהחלו עוד בשלהי הקיץ, אבל עושה רושם שהמחירים רק יוסיפו לעלות.

תחילתו של הגל הייתה בקיץ האחרון, אז הודיעו ענקיות יבואניות המזון כמו דיפלומט שהיא תעלה את מחירי המוצרים שהיא מייבאת כמו טונה סטארקיסט אוריאו ואריאל אחרי החגים.

גם חברת סנו הודיעה בתחילת החודש שהיא תעלה את מוצרי הנייר ביניהם מגבות הנייר ומפיות לאירוח.

מבצעי החגים השהוו מעט את ההתייקרויות, אך ההתייקרות הגדולה צפויה לקרות, כמה סימלי, דווקא ביום הבחירות, ה-1 לנובמבר: בתאריך זה צפויים להתייקר מוצרי החלב של טרה ומחלבות גד וכן מוצרים של דיפלומט וקימברלי קלארק.

הישועה תגיע מהרשתות?

על אף שיום הבחירות צפוי להיות יום עליית המחירים, עד כה עושה רושם כי רוב הפוליטיקאים לא מציבים את נושא יוקר המחיה בראש סדר העדיפויות שלהם, בניגוד לנושאים כמו מערכת המשפט או האיום האיראני.

ומאחר שמנבחרי הציבור לא תצמח הישועה, השאלה הגדולה היא מה יעשו רשתות המזון הגדולות: האם הם יעל את המחירים? ברשת הקמעונאית הגדולה ביותר, שופרסל, מסרו לוואלה כי הם לא אישרו את העלאת מחירים.

ברשת יוחחנוף מסרו: "אנו במלחמה תמידית מול הספקים נגד עליות המחירים. במקביל אנו פועלים כל הזמן להציע סל זול לצרכן שמפצה על עליות מחירים. לדוגמא: יבוא מקביל, יבוא של מוצרים חליפיים זולים ואיכותיים, וכמובן מותג פרטי איכותי וזול. כמו כן, אנחנו מרחיבים את גיוון המוצרים בקטגוריות על מנת לתת היצע רחב של פתרונות למצב.

בסופו של דבר, הבחירה היא בידיים של הצרכן. יש לו שלל פתרונות לצמצום עלות הסל ולהילחם ביוקר המחיה"

גם אייל רביד, הבעלים של רשת ויקטורי אמר לוואלה כי כרגע הם לא מאשרים את עליית המחירים.