רשות המסים ממשיכה בפעולות יזומות להגדלת מיצוי הזכויות והגברת מודעות הציבור לזכויותיו במס הכנסה. בימים הקרובים יקבלו 19 אלף אזרחים מכתבים המזמינים אותם לבדוק את זכאותם להחזר מס ולהגיש בקשה לשם כך.

הנמענים הם אזרחים שלא הגישו בקשות החזר לשנת 2016 ובדיקת דיווחי השכר שלהם העלתה שהם זכאים לכך בשל העובדה ששילמו מס יתר.

המכתבים והמעטפות מעוצבים בצבע ירקרק בהיר כדי לבדל אותם מדואר רגיל של הרשות וכדי למשוך את תשומת לב המקבלים לזכאותם להחזרי המס. על פי ההערכות, בקופת רשות המסים ישנם עודפים של מיליארדי שקלים המגיעים לאזרחי המדינה שאינם מודעים לזכאותם.

מדובר, בין השאר, בהחזרים בגין מצב בריאותי, עודף תשלומים עבור שנים קודמות (בעיקר בגלל עבודה אצל שני מעסיקים ללא תיאום מס), מס הכנסה שלילי (המכונה מענק עבודה), הפקדות בקופות גמל ועוד. הסוגיה טופלה עד היום על ידי יזמים פרטיים למיצוי זכויות, שבדקו את הזכאות להחזר תמורת תשלום.

המהלך הנוכחי, שמוביל מנהל רשות המסים ערן יעקב, בא בהמשך למהלך דומה שבוצע בספטמבר, שבמסגרתו נשלחו "מעטפות ירוקות" ל־11 אלף אזרחים. העיתוי אינו מקרי, שכן תביעות להחזר מס ניתן להגיש עד שבע שנים לאחור.

כדי להקל על הגשת הבקשה צורפו למכתב טופס 135 שהוא בקשה להחזר מס לשנת 2016 ודף הסבר למילוי הטופס. כמו כן, שוגרה המלצה להיעזר בסימולטור לבדיקת הזכאות וחישוב המס לפני הגשת הבקשה.

בנוסף לשליחת המכתבים, מקבלי המכתבים שיהיו מעוניינים בסיוע יוכלו לפנות למרכז המידע והשירותים של הרשות. במקביל, ממשיכים ברשות המסים לפעול להגדלת מיצוי הזכויות אצל הורים לילדים עם מוגבלויות שלא מימשו את זכאותם ל־2 נקודות זיכוי ממס.

במסגרת זאת, נשלחים מכתבים ל־8,500 הורים שהגישו דוח שנתי לשנים 2017־2020, קיבלו גמלת ילד נכה מביטוח לאומי, אבל באותן שנים לא מיצו את זכאותם להטבות מס. מוצע להורים לממש את זכאותם ב"אזור האישי" שלהם באתר רשות המסים.

גם ביולי נשלחו מכתבים ל־4,500 הורים שאינם חייבים בהגשת דוח שנתי למס הכנסה וקיים לגביהם מידע שקיבלו גמלת ילד נכה מביטוח לאומי בשנים 2016 ו־2017, אך לא קיבלו נקודות זיכוי ממס.