"דירוג האשראי של ישראל יהיה בסכנה כשנתניהו יפרוץ את מסגרת הגירעון התקציבי ואני כבר שומע זמירות בכיוון זה", כך אומר ל"מעריב" שר האוצר אביגדור ליברמן. השר מזהיר שזה יהיה המצב כדי לעמוד בכל הדרישות הקואליציוניות שכבר נשמעות.

"הפספוס הכי גדול היה שלא הצלחתי להעביר גם את התקציב ל־2023" | ליברמן בראיון נרחב
ליברמן במתקפה חריפה נגד שותפיו לקואליציה: "לפיד וגנץ יתנו הכל לחרדים"

השר ליברמן מדבר על הזרמת 3 מיליארד שקל נוספים לחינוך החרדי גם ללא לימודי ליבה. הוא גם מזהיר מהזרמת מיליארד שקל למימון תלושי המזון של אריה דרעי. "ברור שאין כסף תקציבי לדרישות אלה וכדי לקיים אותן יהיה צורך בהגדלה דרמטית של הגירעון שנכון להיום עומד על אפס אחוזים", הוסיף ליברמן, "חבל לי מאוד שיבזבזו את הכסף שנחסך בעמל רב. מה שאולי מרגיע אותי היא העובדה שישראל היא חלק מהכלכלה הגלובלית".

לדבריו, "צריך לקחת בחשבון שאנחנו חיים היום כחלק מהכלכלה המודרנית והעולם הגלובלי ולא אי בודד. אנחנו לא צפון קוריאה. אני כבר שומע ריקושטים על האפשרות להורדת דירוג האשראי אם הכלכלה תתנהל באופן לא אחראי. אם זה יקרה הריביות יזנקו הרבה מעבר לרמתן היום וניכנס למדרון חלקלק".

בנושא המשך סבסוד הבנזין (שנכון להיום עומד על 1 שקל לליטר), מבהיר שר האוצר שאין סיבה שלא להמשיך את הסבסוד, אך לדבריו יהיה צורך במקור תקציבי. עם זאת, הוא סבור שאת ההחלטה בנושא לאורך זמן צריך לקבל שר האוצר החדש. על גורל הדרג המקצועי באוצר מוסיף ליברמן: "הנחיתי אותו לשתף פעולה ולהעביר את כל הנושאים הכלכליים בצורה מסודרת. מנכ"ל האוצר (רם בלניקוב - י"ש) יישאר בתפקידו עד שתתבצע חפיפה מסודרת. עם זאת אני חושש לגורל הדרג המקצועי באוצר".

שר האוצר אומר כי הסכם השכר עם המורים כבר אושר וכדי לממן אותו יהיה הקיצוץ בתקציב המשרדים צריך לצאת אל הפועל כל עוד לא יאושר תקציב מדינה. לפי לוח הזמנים הנוכחי, להערכתו, ספק אם ניתן יהיה לאשר את תקציב 2023 בקריאה שנייה ושלישית עד מרץ 2023. לפיכך יהיה צורך בדחיית האישור עד קיץ 2023. לדבריו, במצב עניינים זה לא ניתן יהיה להוציא אל הפועל מהלכים הכרוכים בהוצאה תקציבית שאינם מופיעים בתקציב 2022 כמו "חוק הפנסיוניות" שכבר עבר בקריאה ראשונה בכנסת, והסכמי השכר במגזר הציבורי (שאמורים היו להיחתם בתחילת 2023).