ערב כניסתו של בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר האוצר הנהגת ההסתדרות אינה מבזבזת זמן ויוצאת מחר בקמפיין מקיף, שבמסגרתו היא מחדשת את המלחמה ביוקר המחיה.

בכוונת ארגון העובדים לממן במיליוני שקלים מודעות פרסום בכל אמצעי התקשורת תחת הכותרת "די!".

יו"ר ההסתדרות ארנון ב־דוד כבר הוביל לפני כחודשיים קמפיין מקיף נגד יצרני המזון, שכלל הפגנות מול ביתם של יבואני המזון, בהם דיפלומט וראשי הארגונים העסקיים, ובראשם נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר ונשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין.

הקמפיין הנוכחי יעמוד בסימן כינון הממשלה החדשה והדיבורים על ההסכמים להזרמת מיליארדי שקלים למפלגות החרדיות ולגופי סמך של ארגונים קיצוניים מבלי שאף אחד מדבר על יוקר המחיה, הדאגה לשכירים ושחיקת שכרם של העובדים.

העיתוי הנוכחי של הקמפיין אינו מקרי והוא משקף את חששות ראשי ההסתדרות. על הפרק עומדות הצהרות שר האוצר הנכנס על פגיעה בעבודה המאורגנת, הגבלת זכות השביתה (במיוחד בשירותים חיוניים כמו הנמלים) ושינוי במבנה ההעסקה בשירות הציבורי בשם "הכלכלה החופשית".

בנוסף, בתחילת 2023 אמור להיחתם הסכם השכר בשירות הציבורי לאחר שלוש שנים שלא נחתם הסכם.

בהסתדרות מצפים לקבל תוספות שכר לפחות של 2.5% לשנה (על פי תקדים הסכם המורים) ותוספת רטרואקטיבית של 7.5% בגין השנים 2020־2022. עדין לא ברור אם הסכם השכר יעגן גם את התוספות לשנת 2023 ולכמה שנים קדימה.

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון סבור כי עדיף לחתום על הסכם ביניים, מתוך הנחה שהאינפלציה במהלך 2023 תדעך ושחיקת השכר לא תתבטא במונחים ריאליים.

בתגובה לפניית "מעריב" אישר ראש אגף ההסברה בהסתדרות יניב לוי כי לנוכח משבר יוקר המחיה תצא מחר ההסתדרות בקמפיין מקיף, אם כי הוא סירב למסור פרטים לגבי תוכנו.