חברת שטראוס הודיעה היום (חמישי) על עלייה של קרוב לשלושה אחוזים במחיר לקמעונאים של רבים ממוצריה. בין המוצרים המדוברים ניתן למצוא מוצרי חלב, סלטים, ממתקים וחטיפים מלוחים. העלייה צפויה להיכנס לתוקף ביום שני ה-19 בדצמבר. בהודעה נמסר כי ההחלטה התקבלה "בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי גלם, אנרגיה, אריזות ותשומות נוספות", וכי העלייה במחירים נרשמת "לאחר 12 שנים בהן נמנעה מהעלאת מחירים בישראל".

על אף החרם הצרכני: חברת דיפלומט רומזת על עוד העלאת מחירים
קוטג', חלב נטול לקטוז ועוד: אלו המוצרים שהתייקרו הבוקר | הרשימה המלאה
בהסתדרות זועמים: "יש מו"מ קואליציוני אך אין שיח על ההתייקרות"

בהודעתה, שטראוס מצטרפת למספר חברות, בהן תנובה ודיפלומט שהודיעו לאחרונה על עלייה במחירים. תנובה הודיעה בחודש שעבר כי תספק את מוצרי החלב הלא מפוקחים ותחליפי החלב על פי מחירון חדש ומעודכן. המוצרים הללו יסופקו לצד מוצרי החלב בפיקוח והמוצרים שתנובה הודיעה כי לא תעלה את מחיריהם..

מוצרי תנובה בסופרמרקט (צילום: אבשלום ששוני)
מוצרי תנובה בסופרמרקט (צילום: אבשלום ששוני)

מוצרי חלב מפוקחים דוגמת חלב ניגר, עמק במעדניה, שמנת מתוקה 38% וגבינה לבנה, ומוצרי חלב ותחליפיו לא מפוקחים שמחירם לא עלה דוגמת קוטג׳, יוגורט תנובה לבן, חלב נטול לקטוז וחלב סויה תכלת. מהחברה נמסר כי כל המחירים לצרכן נקבעים על ידי הקמעונאים על פי שיקול דעתם, וללא התערבות תנובה.

בשבוע שעבר הודיעה תנובה ללקוחותיה בשוק הקמעונאי והמוסדי, על עדכון מחירון מוצרי החלב הלא מפוקחים ומוצרי תחליפי החלב בשיעור ממוצע של כ-4.7%. מדובר בעליה מידתית, במיוחד לאור הגידול המשמעותי בתשומות ובראשן מחיר החלב הגולמי, שעלה בכ-24% מאז שנת 2019, וכן חומרי גלם נוספים, כמו פולי סויה שמחירם עלה ב-46% ושיבולת שועל שמחירה עלה ב-43% בשנתיים האחרונות.

"עומדים ביחד", הקוראים להעלאת שכר המינימום ל-40 שקלים ומנהלים קמפיין בנושא, מסרו בתגובה: ״אחרי תנובה, גם שטראוס מחליטה להעלות מחירים ורשתות השיווק מיישרות קו כדי לשמור על רווחי הענק שלהן. במקביל אף אחד לא מדבר על הפתרון המידי למשבר - העלאת שכר המינימום ל-40 שקלים לשעה, שתעזור לציבור להתמודד עם המחירים המאמירים. אריה דרעי, מפלגתך תמכה בעבר בהעלאה של שכר המינימום, דרוש את הכנסתה להסכמים הקואליציונים".