השבעת ממשלת נתניהו השישית, שתיערך מחרתיים ב־11:00, תמנע את האפשרות לבטל את התייקרותם של מוצרים התלויים בהחלטות הממשלה במוצאי שבת השבוע - 31 בדצמבר 2022.

מדובר בין השאר במחיר הבנזין למכונית (התייקרות של לפחות 30 אגורות לליטר), במחירי החשמל (התייקרות של 8.2%), התייקרות הארנונה (1.4% בצורה אחידה) והתייקרות מחירי המים. מחיר ליטר בנזין עומד כיום על 6.85 שקל לליטר (בתדלוק עצמי). המחיר כולל סבסוד של 30 אגורות לליטר של הבלו למכוניות.

שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן ניסה להמשיך את הסבסוד, אבל בהיעדר מקור תקציבי הוא לא הצליח בכך - ולכן מחירו של ליטר בנזין ישוב ויחצה, לראשונה מזה חצי שנה, את ה־7 שקלים לליטר (בהנחה שרכיבי המחיר האחרים כולל הדולר ומחירי הדלק בעולם נותרו ללא שינוי).

ערב הבחירות האחרונות הבטיח ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו לפעול להקפאת מחירים אלו לפחות לתקופה של שנה, אלא שהתארכות המגעים על הקמת הממשלה מנעה ממנו את האפשרות לממש את הבטחותיו.

נתניהו ובצלאל סמטוריץ', שר האוצר המיועד מטעמו, לא פעלו מאחורי הקלעים או הפגינו שום רצון לעכב את ההתייקרות עד לכניסת הממשלה החדשה ולא פעלו כדי למנוע את ההחלטה, כמו גם יו"ר ועדת הכספים הזמני ח"כ משה גפני, שהתחייב לטפל בסוגיית יוקר המחיה ואחריות הממשלה בתחום.

לדיון ביוקר המחיה, שאמור היה להתקיים היום, הוזמנו גם נציגי המגזר העסקי, ובהם יו"ר התאחדות התעשיינים. למרות זאת הדיון נדחה בפעם השנייה, והפעם בגלל הצורך לטפל בהעברות תקציביות של הרגע האחרון.

שר האוצר היוצא ליברמן יקיים היום מסיבת עיתונאים לסיכום תקופת כהונתו, כאשר על פי ההערכות, הוא צפוי לציין כי הוא משאיר משק במצב מצוין (גם על פי אמות מידה בינלאומיות), ויזהיר מפני חוסר האחריות התקציבית שבאה לידי ביטוי בפיזור כספים גם למפלגות החרדיות, אף על פי שהם אינם מחויבים בלימודי ליבה.