שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם היום (חמישי) על צווים שיובילו להפחתת מחירו של ליטר בנזין ב-10 אגורות. הירידה במחיר צפויה להתרחש החל מיום ראשון הקרוב. 

מקפיאים את עליות המחירים: התוכנית הכלכלית של נתניהו וסמוטריץ'

סמוטריץ' ביצע את המהלך במסגרת "התוכנית לטיפול בהתיקרויות במשק", אותה הציג בשבוע שעבר יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הצווים עליהם חתם השר, יובילו להפחתת מס הקניה ומס הבלו על בנזין, מה שיאפשר את הוזלת המחיר.

ראש הממשלה נתניהו בדיון הכלכלי הראשון שערך. צילום: דוברות הליכוד

על פי הודעת משרד האוצר, הוראת שעה הקיימת כיום מורידה את מחיר הדלק בכשלוש אגורות לליטר, והייתה צפויה לפקוע באמצע החודש הבא. "על מנת להימנע מעליית מחיר הדלק לצרכן עם פקיעתה של הוראת השעה, קובעת הוראת השעה שתיכנס לתוקפה ביום ראשון, ה-22 בינואר 2023, כי מס הקנייה ומס הבלו אשר יחולו על בנזין עד סוף שנת 2023 יופחתו, כך שיעמדו על 3,183.32 ש"ח לאלף ליטר", נמסר בהודעה.

עוד נכתב כי "הפחתה זו צפויה להפחית 10 אגורות נוספות ממחירו הנוכחי של ליטר בנזין לצרכן ולהעמידו על רמה הנמוכה בכ-13 אגורות לעומת המחיר ללא הוראת השעה". 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', מסר: "עוד צעד ועוד צעד במאבק ביוקר המחיה. התכנית שהצגנו ובתוכה ההפחתה במחיר ליטר בנזין זהו רק הצעד הראשון. יוקר המחייה פוגש כל משפחה בישראל והמצב חייב להשתנות. בחודשים הקרובים נביא צעדים נוספים ומשמעותיים. בנפשנו הדבר".