הבוקר מפרסם שירות התעסוקה את דוח "דופק שוק העבודה" לחודש דצמבר, ומהנתונים עולה כי בהשוואה לנובמבר ירד מספר דורשי העבודה הרשומים בלשכות התעסוקה ועמד על כ־149 אלף (לעומת כ־150 אלף בנובמבר).

עם זאת, בשירות התעסוקה מדווחים כי בניכוי השפעת המגמות העונתיות, הירידה שנרשמה הייתה קצת יותר גדולה, ועמדה בסך הכל על כ־0.74%. מאז אפריל 2022 מספר דורשי העבודה במשק בסך הכל די יציב, ועומד בממוצע על כ־147.7 אלף.

עם זאת נרשמות מאז שתי מגמות הפוכות, ובעוד מספר תובעי הבטחת ההכנסה מצוי בירידה עקבית הרי שמספר תובעי דמי האבטלה מצוי בעלייה עקבית. עוד מדווחים בשירות כי בבחינת התפלגות דורשי העבודה לנרשמים חדשים לעומת דורשי עבודה שכבר היו רשומים בשירות התעסוקה קודם לחודש דצמבר, עולה כי מספר החדשים עמד על 25.4 אלף (לעומת כ־29 אלף בנובמבר) ואילו מספר הקיימים עמד על 123.7 אלף.

מספר תובעי דמי האבטלה עמד בחודש דצמבר על 88.8 אלף, גבוה מעט בכ־0.66% בהשוואה לנובמבר. מספר תובעי האבטלה מצוי בעלייה עקבית מאז אפריל, שבו היה מספרם 72.2 אלף בלבד. לעומת עלייה די עקבית זו, מספר תובעי הבטחת ההכנסה רשם ירידה עקבית שהחלה בינואר והגיעה למספרה הנמוך ביותר מזה כשני עשורים באוקטובר, שעמד אז על כ־54 אלף בלבד. בדצמבר ירד מספרם בכ־800 ועמד בסך הכל על כ־54.4 אלף בלבד.

הדבר נובע בין היתר מהאפקטיביות של "מעגלי תעסוקה", תוכניות הדגל של שירות התעסוקה, שמאז הקמתה ועד לפרוץ משבר הקורונה הצליחה להביא לירידה של מספר תובעי הבטחת ההכנסה מ־120 אלף בראשיתה ל־60 אלף ערב המשבר. עם שוך המשבר חזרה השפעתה האפקטיבית של התוכנית, המתמחה בהשבת תובעי הבטחת הכנסה למעגל העבודה.

בהתפלגות דורשי העבודה לפי משלחי יד נמשכת מגמת העלייה במספר דורשי העבודה בהייטק, זאת לנוכח הדיווחים על גלי הפיטורים הפוקדים את הענף לאחרונה.