"אנחנו בבעלות כמעט מלאה של אזרחי ישראל, אבל גם בבעלות משקיעים זרים חשובים. חשוב להדגיש שכל מהלך משמעותי שהבנק או שהמדינה עושה נבחן גם על ידי משקיעים זרים", כך מתריע מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר, שהעלה בשבוע שעבר, ערב ההפגנה הגדולה נגד הממשלה, פוסט בפייסבוק.

מבדיקת "מעריב" מתברר כי הפוסט זכה לצפייה של כ־50 אלף גולשים ולמאות תגובות. זהו פוסט חריג המתריע בפועל על ההשלכות העסקיות שעלולות להיות בעקבות הרפורמה המוצעת והשפעת ההתפתחויות בנושא המהפכה המשפטית על הבנק הגדול במדינה, שסניפיו פרוסים בכל רחבי הארץ.

בפוסט קרא קוטלר שלא לנקוט צעדים חד־צדדיים ומסביר בפירוט את עמדתו. "אני מוצא לנכון לכתוב פוסט אישי, גם כאזרח וגם כמנכ״ל שמנהל אלפי עובדות ועובדים. מנכ״ל של ארגון, שהשותפות היא ערך מרכזי בתרבות הארגונית שלו, ערך שצריך להנחות אותנו גם כמדינה. אני חושב שנדרשים שינויים אבל באבולוציה ולא ברבולוציה. מערכת - נכון שתיבחן מעת לעת, ותבצע התאמות נדרשות. חשוב לעשות זאת בהסכמה רחבה ובשום שכל. כן, אני גאה לעבוד בארגון שחרת על דגלו גיוון תעסוקתי ולא משנה אם אתה יהודי, ערבי, דתי, חרדי, חילוני, להט"ב, ימני, שמאלני או עם מוגבלות".

מנכ"ל הבנק הגדול המדינה מסיים את דבריו ואומר כי זהו הזמן לדבר. "לכולנו יש אמונות ודעות שונות לגבי מה שקורה במדינה, אבל רגע לפני שניתן למחלוקות להכתיב את הטון - בואו נדבר, נקשיב אחד לשני, שנהיה סובלנים - ובעיקר נזכור שאנחנו צריכים לדאוג לדור העתיד שלנו - ילדינו ונכדינו, ולשמור על הנס שנקרא מדינת ישראל. הביחד שלנו, זה הכוח שלנו".

הפוסט של קוטלר מזכיר מעורבות דומה בענייני אקטואליה שננקטה לאחרונה מצד הנהלת בנק דיסקונט שהתייחסה לשיח על הלגיטימיות באפליה במתן שירות בבתי עסק. דירקטוריון הבנק קיבל את המלצת מנכ"ל הבנק, אורי לוין, למנוע אשראי לעסק או גוף המפלה לקוחות על בסיס דת, גזע, מין או נטייה מינית.