שירות התעסוקה פירסם היום (ראשון) את דוח "דופק שוק העבודה" לחודש ינואר, ממנו עולה כי בהשוואה לחודש דצמבר, מספר מחפשי העבודה הרשומים בלשכות עלה בכ-5.6% ועומד כעת על כ־157.4 אלף.

בשירות התעסוקה מדווחים כי בניכוי השפעת המגמות העונתיות, העלייה שנרשמה הייתה מתונה בהרבה, כ־1.01%, ומספרם המנוכה של דורשי העבודה בינואר עמד על כ־151.5 אלף: "העלייה במספר דורשי העבודה אופיינית לינואר. עם זאת, כאשר בוחנים את מספר הנרשמים החדשים בלשכות התעסוקה בהשוואה לינואר 2020, קודם לפרוץ משבר הקורונה, עולה כי הנרשמים החדשים הם 20.5% מדורשי העבודה - בהשוואה ל־19.8% לפני המשבר", אמרו בשירות התעסוקה.

בעוד מספר תובעי האבטלה עלה בכ-8.85% ביחס לדצמבר, ירד מספר תובעי ההכנסה ב-0.4%. עם זאת, בשירות התעסוקה מציינים כי מגמה זו התמתנה, וכי קצב הירידה במספר תובעי הבטחת ההכנסה הואט

כמו כן, נרשמה עלייה במגמת מחפשי העבודה מענפי ההייטק. בקרב מפתחי תוכנה ומנתחי יישומים חלה עלייה של 29.3% בין נובמבר לינואר, ובקרב הנדסאי וטכנאי ICT עלייה של 13.4%.

מנכ״ל חברת ההשמה הדיגיטלית My Next Worker, איטן בירן, אמר בעקבות פרסום הדוח, כי "השגשוג של עולם הייטק משך אליו עובדים רבים שלא עבדו עד אותה עת בהייטק, למשל סטודנטים למדעי המחשב שהתחילו לעבוד בחברות כבר בשנה השניה ללימודיהם, או כלכלן שהתחיל לעבוד בחברת פינטק. דבר זה גרם לשאיבה של עובדים משאר הסקטורים מה שגרם למחסור עובדים חמור. היום, כשגיוס העובדים בהייטק מוריד הילוך, עובדים רבים חוזרים למקום העבודה הטבעי שלהם".