המדינה פתחה בימים האחרונים במגעים עם ההסתדרות כדי למכור במשותף את חלקה בבנק יהב לעובדי המדינה, כך נודע ל"מעריב". המדינה וההסתדרות מחזיקות בכ־50% ממניות השליטה, באמצעות החברה למפעלי כלכלה ותרבות של הסתדרות עובדי המדינה.

יתרת המניות מוחזקות על ידי בנק מזרחי טפחות. המכירה מתבצעת לאחר שהצדדים הגיעו למסקנה שאין כל טעם בהמשך אחזקת המניות, ועובדי הסתדרות המדינה יקבלו את השירותים הפיננסיים מהקונה החדש.

המועמד הטבעי לרכישת השליטה הוא בנק מזרחי טפחות שבניהול משה לארי, שאף צפוי לקבל את אישור בנק ישראל. המכשול העיקרי בפני השלמת העסקה הוא משפטי באופיו: מניות המוחזקות באמצעות החברה המנועה מחלוקת דיווידנד במזומן, אין אפשרות משפטית למדינה או להסתדרות למשוך אליהן את תמורת המכירה.

משפטני שני הצדדים בוחנים את הדרך שבה ניתן יהיה להתגבר על המכשול ולהשלים את העסקה. בתוך כך, וללא כל קשר לעסקה, שאול גלברד מנכ"ל בנק יהב הודיע על פרישה לאחר 15 שנים של ניהול הבנק. על פי ההערכות, הוא יוחלף על ידי אחד מבכירי הנהלת בנק מזרחי טפחות.
בשנים 2008־2023 מאזן הבנק גדל פי ארבעה והגיע ל־35 מיליארד שקל. רווחי הבנק גדלו ב־2022 ב־37% והסתכמו ב־279 מיליון שקל. ההון העצמי גדל ל־2.17 מיליארד שקל, והרווח מהווה תשואה של 13.8% על ההון.