לקראת יום האישה הבינלאומי שיצוין בשבוע הבא, מפרסם היום "מרכז טאוב" מחקר על הפערים המגדריים בשוק העבודה. המחקר מראה שב־2018 היה פער של 35% בשכר החודשי ברוטו ו־28% בשכר נטו לטובת הגברים.

הרוב המוחלט של הפער נובע מהבדלים דוגמת היקף שעות העבודה, אך ייתכן כי גם הבדלים אלו מקורם בין השאר בנורמות מגדריות. מדובר בפערי השכר בין גברים ונשים מהגבוהים במדינות ה־OECD. החוקרים מיכאל דבאוי, פרופ' גיל אפשטיין ופרופ' אבי וייס מוצאים כי הפער המגדרי בשכר בקרב החרדים הצטמצם מ־31% בשנת 2014 ל־24% בשנת 2018, בשל כניסתם לשוק העבודה של גברים חרדים לא מיומנים שנוטים לעבוד בהיקף מצומצם ובשכר נמוך יותר מנשים חרדיות.

הפערים בין נשים וגברים קיימים גם כשאין ילדים – 39% בשכר החודשי ו־18% בשכר השעתי פער לרעת הנשים העובדות, כך שהנורמות המגדריות בהוֹרוּת מסבירות רק חלק מן הפער בשכר. שנית, בקרב הורים ל־1־3 ילדים, פער השכר דומה לפער בקרב אלה שאינם הורים. שלישית, בקרב הורים לארבעה ילדים או יותר, חלק הארי של הפער מוסבר בהבדלים במספר שעות העבודה. מכל אלה עולה כי הקשר בין גידול ילדים לפער השכר המגדרי רופף יחסית, ובא לידי ביטוי, בעיקר בקרב הורים לארבעה ילדים או יותר.

רמת ההשכלה של נשים ותחום עיסוקן מצמצמים את הפער והניתוח חוזה כי אילולא היה לנשים יתרון ברמת ההשכלה ובבחירת משלח היד, פער השכר המגדרי היה גדול יותר בכ־13% בכלל האוכלוסייה.