מנכ"ל לשכת מארגני התיירות יוסי פתאל הזהיר הבוקר (ראשון), מפני השלכות חוסר היציבות בישראל: "רצף התמונות הבלתי פוסק המשודר בישראל מחלחל לתודעה העולמית – אנו רואים בימים האחרונים התחלה של ביטולים על רקע המשבר".

בימים האחרונים התחילו חברי לשכת מארגני התיירות הישראלית לקבל בנוסף לטלפונים מודאגים מעמיתים בחו״ל גם הודעות ביטול. אמנם התופעה אינה רחבה אך מטבע הדברים היא עלולה להתרחב כפי שהיה בפעמים קודמות.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במכתבו לחברי לשכת מארגני התיירות כתב פתאל: "ימים מורכבים ובהחלט לא פשוטים עוברים על ארצנו הקטנה במימדים ומרובה בדעות ומחלוקות. רצף התמונות הבלתי פוסק המשודר מישראל מחלחל לתודעה העולמית. הגיעו הדברים לכך שבימים האחרונים התחילו חברי הלשכה לקבל בנוסף לטלפונים מודאגים מעמיתים בחו״ל גם הודעות ביטול. אמנם התופעה אינה רחבה אך מטבע הדברים היא עלולה להתרחב כפי שהיה בפעמים קודמות."   

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

בנוסף ציין את הפעילות מול נציגים מחו"ל ואמר כי: "חברי הלשכה הם שגרירים מעולים של מדינת ישראל בעולם. תרומתם לתדמיתה של ישראל לא תסולא בפז ובשבועות האחרונים חלק ניכר מזמנם היה מוקדש לשיחות על המצב בארץ".

"לא ניתן להקל ראש במצב במטרה להפיס את דאגות חברנו בחו״ל. כאלה הם אנחנו. ויכוחים ומחלוקות הם מרכיב קבוע ב DNA של העם היהודי, גם אם כולנו מאמינים באותו האלוהים, אנחנו מתפללים אליו בבתי כנסת וסידורי תפילה המעוצבים לפי טעמם של אלה ואחרים", ציין.

לבסוף התייחס לקרע בעם וכתב כי: "רק אם נשכיל להבין כי כללי השיח הבונה ולא רק המפרק את מה שהיה, הם תנאי מקדים שבלעדיו על עברי פי פחת נצלח את המשבר מחוזקים, ולא שבורים לשבטים וקבוצות יריבות."