הכתבה נכתבה בשיתוף פליישר דורון מהנדסים יזמות ובנייה

המרפסת מתווכת בין פנים לחוץ, בין הפרטי לציבורי. היא גלגול עירוני של סביבת החצר הכפרית, מעין "חוץ אישי" בזעיר אנפין.  למי שגר בדירות עירוניות וזקוק לתקשורת אנושית, לנוף ולציוץ ציפורים  הכתבה הזאת היא ממש אוויר לנשימה, תרתי משמע.

זה ידוע, אנחנו הישראלים, אוהבים מרפסות, ועדיף שיהיו גדולות. הביקוש לדירות עם מרפסות גדולות הולך ועולה בשנים האחרונות. משנה לשנה עולה גם השטח הממוצע של המרפסות, ולא רק בבנייני יוקרה.

אם בעבר שטח מרפסת סטנדרטית היה פחות מ-10 מ"ר, כיום מרפסות רבות הן בשטח של כ-20 מ"ר ויותר. בנכסים מיוחדים שטח המרפסת מגיע ל-50 ו-60 מ"ר. כיום, ככל שהמרפסת גדולה יותר הדירה נחשבת ליוקרתית יותר. שמאים מעריכים כי ערך דירה עולה בעקבות בניית מרפסת בשיעור של 16%-17%, אם כי בשוק הדירות מדברים על אחוזים צנועים יותר כ - 15%.

אין לנו מרפסת בבניין מה אפשר לעשות? 
כל בית אולי צריך מרפסת, אבל לא לכל בית יש אחת כזאת. החודשים שבהם היינו ספונים בבתים הבהירו לנו עד כמה תוספת של שטח מחוץ לבית יכולה להיות משמעותית. 

המרפסת מאפשרת לשאוף אוויר צח ולהתאוורר גם בדירה עירונית ובכך תורמת לרווחה הנפשית ולאיכות החיים. בשנים האחרונות גוברת מאוד התופעה של בניית מרפסות בבניינים ישנים ביוזמת הדיירים. חשוב להבין! בניית מרפסות בבניינים ישנים זה לא משחק ילדים. כאן אנחנו נכנסים לתמונה. חברת 'פליישר דורון מהנדסים יזמות ובנייה' תגשים לכם את החלום למרפסת משלכם.

קצת עלינו
החברה הוקמה בשנת 2009 כחברת יזמות, בניה והנדסה על ידי דורון פליישר, בעלים ומייסד. אנו מונים כיום כ-40 עובדים בחמש חטיבות: הנדסה / יזמות / ייצור(מפעל) /ביצוע (באתרים) /פיננסים.

הסרת חסמים
אנו החברה היחידה בשוק הישראלי, העוסקת בתחום תוספת מרפסות לבניינים קיימים שמעניקה את השירות של השבחת הנכס - באמצעות הפעלת צוותי בעלי מקצוע מיומנים, המגובים במשאבים לא מבוטלים של זמן ופתרונות הנדסיים, אדריכליים ובעיקר פתרונות מימון.

צוותי השבחת הנכס שהוקמו לטובת מתן השירות הנ"ל מבצע "חריש עמוק" של השטח. קרי- פונה, נפגש, מסביר, מציע פתרונות מימון, ומצרף אל מעגל ההסכמות את מרבית הדיירים, דבר החוסך לכם ריצות מיותרות ובזבוז זמן.

עולם שלם של מרפסות - מה חשוב לדעת?
אז החלטתם שאתם רוצים להוסיף מרפסת, אבל לא ברור לכם  איך להתחיל?

המומחים שלנו אספו עבורכם מידע חשוב על התהליך והאפשרויות העומדות בפניכם:

תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה (תו"ב) - חוק בניית מרפסות
ראשית, יש לדעת כי תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה, "חוק בניית מרפסות" מעניק זכויות בהיקף של 12 מ"ר לכל דירה לטובת בניית מרפסת. במקרים מסוימים, ניתן אפילו לבנות מרפסות בשטח של 14 מ"ר.

הוספת מרפסת בטון
מרפסת זאת נבנית ע"ג יסודות ועמודים חדשים מבטון. בטון הוא חומר הבנייה הנפוץ ביותר היום בארץ. בטון הוא חומר בנייה אמין, חזק ואהוב. מחיר מרפסת בטון בד"כ זול ב 5%-7% ממחיר מרפסת פלדה. מרפסת הבטון הינה תוספת בנייה קונבנציונאלית, אהובה, אמינה ובטוחה.

הוספת מרפסת תלויה 
מרפסת זאת מותקנת על גבי הבניין, באמצעות שיטה חדישה ובטוחה במרבית המקרים, ללא צורך בתוספת עמודים ויסודות חדשים. המרפסת מעוגנת אל הבניין על ידי עוגנים כימיים ו/או מכניים הננעצים בבטון הקיים ומשמשים לעיגון המרפסת אל המבנה.

מרפסת הפלדה מעוגנת אל המבנה הקיים בצורה נכונה, תוך שימוש בשלל חומרים שנועדו לאפשר תוספת בנייה בצורה בטוחה. מרפסת תלויה מפלדה הינה מוצר בטוח, חזק, אקסקלוסיבי ויוקרתי בעל יתרונות רבים, לרבות :עיצוב מודרני, מותאם לכל מבנה, חזק וקל משקל.

הפלדה חזקה מאוד ועמידה גם לתנאי לחץ גדולים, היא גמישה ומייתרת את הצורך בעמודים ובכך מאפשרת בניית מרפסות תלויות, או מרחפות.

מרפסת לכל דייר לא רק על הנייר  (צילום: יח''צ)
מרפסת לכל דייר לא רק על הנייר (צילום: יח''צ)

בניית מרפסות שמש
אישור תוספת מרפסת/ות לדירה/ בניין קיים
אישור לבניית מרפסת בודדת קשה להשיג, בשל דרישת מרבית הראשויות ל"חזית אחידה",  אך בעת שמרבית הדיירים יירצו להוסיף מרפסות לדירות, יהיה קל יותר. על כן, לצד אישור חיצוני (רשות הרישוי), עליכם לקבל גם אישור מבית – מהדיירים, בדומה למצב הקיים כאשר משפצים את הבניין. על-כן, על מנת לאשר היתר בנייה של הוספת מרפסת שמש, עליכם לקבל אישור (או לפחות אי-התנגדות) של לפחות 75% מכלל הדיירים בבניין.

אתם בבית? צאו החוצה! 
כל בית אולי צריך מרפסת, אבל לא לכל בית יש אחת כזאת. החודשים שבהם היינו ספונים בבתים הבהירו לנו עד כמה תוספת של שטח מחוץ לבית יכולה להיות משמעותית. 

לסיכום: אם אתם רוצים לשדרג נכס קיים, להעלות את ערך הדירה שלכם ובכלל לחיות בסביבה נעימה יותר הוספת מרפסת יכולה להיות אטרקטיבית במיוחד עבורכם. אם יש לכם עניין להוסיף מרפסת לדירות בבניין המגורים שלכם, זה המקום הנכון עבורכם. 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם -
6573* | [email protected]  

מרפסת לכל דייר לא רק על הנייר  (צילום: יח''צ)
מרפסת לכל דייר לא רק על הנייר (צילום: יח''צ)

הכתבה נכתבה בשיתוף פליישר דורון מהנדסים יזמות ובנייה