בשנים האחרונות, יותר ויותר משקיעים ישראלים פונים לשווקי נדל"ן מחוץ לגבולות המדינה במטרה להשתחרר ממגבלות שוק הנדל"ן הישראלי ולגוון את פיזור ההשקעות שלהם. מדריך זה יעסוק ביתרונות ההשקעה בנדל"ן בחו"ל, ובסקירה של בכמה מהיעדים הכדאיים ביותר לביצוע השקעה מסוג זה נכון לרגע כתיבת שורות אלה. מתחילים...

מהן הסיבות המרכזיות להשקעה בחו"ל ומהם היתרונות הגלומים בצעד שכזה?
*
התשובה הברורה ביותר לשאלה מדוע כדאי להשקיע בנדל"ן בחו"ל טמונה במחיר. לעומת שוק הנדל"ן בישראל, שנחשב יקר ורק מתייקר עם הזמן, מדינות רבות בעולם מציעות נכסים להשקעה במחירים נמוכים משמעותית מאלו הנהוגים בארץ. לעיתים הדבר בולט עד כדי כך שעבור מחיר של דירה קטנה במרכז הארץ או לחילופין דירה גדולה בפריפריה, ניתן לרכוש מספר נכסים להשקעה בחו"ל וגם להוריד את רמת הסיכון על הדרך. 

* יתרון מהותי נוסף באפיקי השקעה בחו"ל הוא התשואה הפוטנציאלית הצפויה על הנכס. רבים לא יודעים כי התשואה המקסימלית מהשכרה שמניבות רוב ההשקעות בישראל (עד 5%) תהיה לרוב נמוכה מהתשואה המינימלית שתתקבל מקניית דירה להשקעה בחו"ל והשכרתה (6%). כך לדוגמא, רכישת דירה להשקעה במדינה במזרח אירופה תעלה בממוצע כ-70-150 אלף אירו בלבד, ועשויה להניב תשואה שנתית דו-ספרתית. לעומת זאת, השקעה בדירה ממוצעת בישראל תעלה למשקיע כ-1.5-2.5 מיליון שקלים, ותניב תשואה שנתית של 3%-5% בלבד. חשוב לשים לב כי הנתונים הנ"ל מתייחסים לתשואה מהשכרת הנכס בלבד, בלי לקחת בחשבון אפשרות סבירה לרווח נוסף כתוצאה מעליית הערך שלו.

* יתרון בולט נוסף טמון בגמישות המאפיינת את שווקי הנדל"ן בחו"ל, שמתאפיינים בהיצע נרחב השקעות נרחב. לעומת היצע הנכסים המוגבל במדינה קטנה כמו ישראל, השקעה בחו"ל פותחת מגוון רחב של אפשרויות וסוגי השקעה. ההיפתחות לשווקי נדל"ן ברחבי העולם תאפשר למשקיע לבחור מבין השקעות קצרות או ארוכות טווח, כחלק מקבוצת רכישה או באופן עצמאי. 

* רבים סבורים כי השקעות נדל"ן בחו"ל מביאות עמן גם יתרונות מיסוי שעשויים להתברר כמשמעותיים ביותר בחישוב רווחיות ההשקעה, אך בפועל הדבר לא תמיד נכון ורצוי לבדוק כל מקרה לגופו. 
ככלל, משקיעים בחו"ל נדרשים לשלם מס גם בארץ וגם במדינה בה מצוי הנכס. המיסוי הכפול עשוי לעלות משמעותית את היקף התשלומים. עם זאת, ישראל מקיימת הסכמי מס עם מדינות רבות, אשר מגנים על הרוכש מפני כפל המס. השקעת נדל"ן במדינה שכרתה אמנת מס עם ישראל תפטור את המשקיע מתשלום מס כפול. תשלום המס יתבצע במדינה המושקעת בלבד ואילו בישראל יצטרך לשלם אך ורק את ההפרש בין שיעורי המס של שתי המדינות, במידה וקיים. חשוב לציין כי בכל מדינה שיעורי המס והמיסים אותם יש לשלם על נדל"ן מעט שונים.

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן בחו"ל בשנת 2020? הטופ 5 עפ"י נדלן מאסטר:

לפניכם 5 מדינות המסתמנות כיעדים מומלצים להשקעה בשנה הקרובה. 
1. המדינה הראשונה ברשימה היא אנגליה. אנגליה נחשבת ליעד מועדף עבור משקיעים ישראלים לאור השילוב המנצח בין מחירי הנכסים האטרקטיביים ביחס לישראל וכלכלתה החזקה והיציבה של המדינה. הערים הנפוצות ביותר להשקעה בנדל"ן במדינה הן לונדון, שפילד, ניוקאסל וליברפול. 

2. המדינה השנייה ברשימה שלנו היא פולין. שוק הנדל"ן בפולין ספג ירידת מחירים דרסטית בשל המשבר הכלכלי העולמי, שפגע בכלכלת המדינה. מאז, כלכלת המדינה הספיקה להתאושש והפכה לאחת מהכלכלות המשגשגות באירופה. עובדה זו, בשילוב עם מחירי הנדל"ן שנותרו נמוכים ושיטת המיסוי המטיבה למשקיעים, הפכו את פולין לשם דבר בשוק השקעות הנדל"ן. 

3. מדינה נוספת שעשויה להוות יעד מצוין להשקעת נדל"ן היא רומניה, ובעיקר הבירה בוקרשט. גם במקרה של רומניה שוק הנדל"ן המקומי סבל מצניחת מחירים משמעותית לאחר המשבר העולמי של 2008. עם זאת, משנת 2013 שוק הנדל"ן הרומני חווה עלייה הדרגתית ויציבה במחירי הנכסים. 

4. עוד יעד מבוקש להשקעה עבור משקיעי נדל"ן היא גיאורגיה, שחווה בשנים האחרונות פריחה כלכלית. שוק הנדל"ן הגיאורגי מציע מגוון נכסים בסכומים נמוכים המניבים תשואות מפתיעות אשר לרוב יהיו גבוהות מהחלופות המוצעות בישראל. שתי ערים שכדאי לשים אליהן לב בהקשר זה הן הבירה טביליסי והעיר בטומי.

5. אוקראינה היא אולי היעד המפתיע ביותר ברשימה. מרגע קבלת עצמאותה מברית המועצות בתחילת שנות ה-90, אוקראינה עברה תהליכי שינוי ופיתוח שהרחיבו את כלכלתה, שצומחת בקצב של יותר מ-3% בשנה. משקיעים רבים מבקשים לנצל את המומנטום ולהרוויח מהתהליכים החיוביים המתרחשים במדינה. שני היעדים המומלצים להשקעה בנדל"ן באוקראינה הם הבירה קייב והעיר אודסה.

לסיכום, השקעה בנדל"ן בחו"ל עשויה לעיתים להוות הזדמנות אטרקטיבית אף יותר מהשקעת נדל"ן בישראל. באתר נדלן מאסטר תוכלו למצוא מגוון פרויקטים להשקעה בארץ ובעולם. אלו המעוניינים ללמוד לעומק על איך מבצעים השקעת נדל"ן בחו"ל ולקרוא בהרחבה על יעדים אטרקטיביים להשקעה בשנה הקרובה מוזמנים לבקר באתר ולהיחשף למידע, נתונים ומדריכים שלא קיימים בשום מקום אחר ויסייעו לכם לבצע השקעה מושכלת ונבונה.