מתחילת השנה מדד המחירים לצרכן עלה ב־2.6 אחוזים, בעוד מחירי הדירות השלימו זינוק שנתי של כמעט 10 אחוז. טל אלדרוטי, ראש התוכנית ללימודי שמאות במכללה למנהל ולשעבר השמאי הממשלתי הראשי שפרש את משנתו סביב עליית המחירים המטורפת בענף הדיור, התארח היום (שלישי) בתוכנית "איפה הכסף" עם ענת דוידוב ברדיו 103FM ואמר כי אין שום פתרונות קסם, על כן הוא לא מופתע מהמדד האחרון. 

"כמו שאני רואה את זה הממשלה היא שחקן דומיננטי, שחקן מרכזי, ומה שאנחנו רואים זו תולדה של חוסר הקשב בשלוש השנים האחרונות", אמר אלדרוטי. "אני חושב שזה המקום לציין את שר האוצר לשעבר משה כחלון שההצלחה שלו הייתה חלקית אומנם, אבל לפחות אי אפשר היה לחשוד בו", הסביר.

לטענתו, אחד הדברים הטובים שעשה כחלון הוא הקמת קבינט הדיור המצומצם שלמעשה הוביל פה מהלכים. אי אפשר היה לדעת לאן היו מגיעים אז אם הוא לא היה נוקט את המהלכים שהוא עשה. "כרגע, נוכח המורכבות הפוליטית הייתי מקבע איזשהו קבינט דיור שמורכב מפקידים ומקבע את האג'נדה של הממשלה עם תוכנית חומש. צריך להקים גוף מקצועי בלתי תלוי. גוף ממשלתי, אבל לא פוליטי שיוביל את המהלכים האלה עד סוף התוכנית, לא פחות", אמר אלדרוטי.

בהמשך ביקש להדגיש כי אמירתו של שר האוצר אביגדור ליברמן לגבי העלייה הצפויה במחירי הנדל"ן עלולה להגביר את התנועה בשוק הנדל"ן בישראל. "המחירים עלו והתחזית של שישה אחוזים בשנה היא לא טובה. למה שאנשים ילכו להשקיע במשהו אחר כששר האוצר אומר שיש תשואה כזו על דירות?", שאל. לאחר מכן ביקש להתייחס לעניין המיסוי של הדירות להשקעה ואמר שאם רוצים לעכב משקיעים זו הדרך, אבל זו מכה קלה בכנף כי הציבור ימשיך להשקיע. לדבריו, הממשלה צריכה להחליט בינה לבין עצמה מה היא רוצה – להוריד את מחירי הדירות או להשאיר אותם ככה.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM