ענקית הטכנולוגיה "אמזון" הודיעה כי תפטר מעל ל-18 אלף עובדים, כך דווח הלילה (בין רביעי לחמישי) בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי. על פי הדיווח, מדובר ב-5% מהעובדים הארגוניים של החברה, וכ-1.2% מכוח העבודה העולמי שלה.

מנכ"ל החברה, אנדי ג'סי, התייחס לקיצוצים המסתמנים ואמר כי "אמזון התמודדה עם אי ודאות כלכלית בעבר, והיא תמשיך לעשות זאת". הוא הוסיף כי "רוב הקיצוצים יתקיימו בקרב עובדי המכירות ומגייסי העובדים של החברה", וכי החברה תיידע את העובדים המפוטרים בשבועות הקרובים.

קניות ברשת, חבילה מאמזון, אילוסטרציה (צילום: istockphoto)
קניות ברשת, חבילה מאמזון, אילוסטרציה (צילום: istockphoto)

חברת אמזון הייתה אחת החברות המרוויחות ממגיפת הקורונה, כאשר צרכנים רבים נשארו בבתים ובחרו לקנות יותר באופן מקוון. כדי לעמוד בקצב הביקוש, אמזון הכפילה על הרשת הלוגיסטית שלה והוסיפה מאות אלפי עובדים. עם זאת, כאשר הביקוש החל לדעוך והצרכנים חזרו לחנויות, אמזון יזמה קיצוץ עלויות רחב כדי להפחית את המחלקות הלא רווחיות. 

כזכור, בחודש נובמבר האחרון דווח בעיתון "הניו יורק טיימס" כי ענקית הטכנולוגיה צפויה לפטר כעשרת אלפים עובדים אשר מועסקים בחטיבת הקמעונאות, משאבי אנוש והטכנולוגיה. על פי הדיווח, חלק מהפיטורים יחלו כבר השבוע, ובכך יהיה מדובר בקיצוצים הגדולים ביותר בתולדות החברה.

על פי הדיווח, הקיצוצים שתכננה ענקית הטכנולוגיה, היו צפויים להתמקד בחטיבת המכשירים של החברה, וביניהם גם "אלכסה", העוזרת הקולית והאישית של אמזון. על פי הערכות, מדובר בכ-3% מהעובדים הארגוניים של אמזון, ופחות מאחוז אחד, מכוח העבודה העולמי שלה, שעומד על יותר ממיליון וחצי, המורכב בעיקר מאנשים שעובדים בשכר שעתי.