הנחתת היפנית האקוטו־אר של החברה הפרטית איי־ספייס, ועליה הגשושית ראשיד של סוכנות החלל של איחוד האמירויות, התרסקה במהלך ניסיון הנחיתה ההיסטורי על הירח אמש.

כאשר האקוטו־אר, ששוגרה לחלל בדצמבר האחרון, הייתה בגובה של 100 ק"מ מעל פני הירח, החל תהליך הנחיתה, שנחשב למורכב ביותר בגלל היעדר האטמוספרה שמונע שימוש במצנחים. הנחתת הפעילה את מערכת ההנעה העיקרית שלה, ובהדרגה התאימה את הגובה שלה והורידה את המהירות על מנת לאפשר נחיתה רכה בנקודת היעד במכתש אטלס, בצד הקרוב של הירח שמול כדור הארץ.

במרכז הבקרה המתינו כדי לקבל אות מהנחתת שיאשר כי היא הגיעה בשלום לפני השטח. אולם ככל שעברו הדקות ללא חוסר יכולת לתקשר איתה, גבר החשש לגורלה. כחצי שעה לאחר מועד הנחיתה המתוכנן, נאלצו אנשי איי־ספייס להודות כי ההערכה היא שהאקוטו־אר התרסקה. גם אתמול המשיכו המהנדסים לנסות ולברר מה התרחש במהלך הנחיתה הכושלת.

אם הנחיתה הייתה מסתיימת בהצלחה, הייתה נרשמת היסטוריה משולשת – הפעם הראשונה שבה נחתת של חברה פרטית מגיעה לירח, בעוד איחוד האמירויות הערביות הייתה אמורה להפוך למדינה הרביעית שמגיעה לירח – אחרי ארה"ב, ברה"מ לשעבר וסין - והמדינה הערבית הראשונה שמנחיתה חללית על גוף חללי אחר.