נושא הבינה המלאכותית מעורר לאחרונה עניין רב, זאת לאחר שנעשה בה שימוש בכתיבת טקסטים שונים ואף בקידום מחקרים רפואיים פורצי דרך. אך האם ניתן באמצעותה ליצור גם שירים ומוסיקה? דרור גלוברמן מקשת 12, שוחח היום (שישי) עם גדעון אוקו ב-103FM, והתייחס לסוגיה. 

משנה לשבוע: בינה מלאכותית קיצרה מחקר רפואי פורץ דרך פי 50
"חזון שקם לתחייה": המיזם החדשני שמציג את סיפור הציונות באמצעות בינה מלאכותית

"זה כבר קרה, אפילו מוסיקה יפה, גם זה כבר קרה. מה שלא קרה זה שזה לא מרגש", ציין והתייחס לחששו בעניין: "ראינו את השיר שעשו ב'כאן 11', החיבור של עופרה חזה וזוהר ארגוב. זה ממש בדרך, ואגב יש זמרת בינלאומית שאמרה 'הנה הקול שלי לרשות כולם, רק תשלמו לי חמישים אחוזים'. אני חושש למדינת ישראל, והחשש שלי מגיע בדיוק במקום הזה - הצונאמי האמיתי הוא הצונאמי הזה, של הבינה המלאכותית, שהולך לעשות תוהו ובוהו ובפרט בישראל". 

עוד הוסיף כי "הוא הולך לעשות שינוי אדיר בעולמות התעסוקה, עכשיו הבינה המלאכותית הולכת לשנות את הפרנסה של האנשים מההשכלה הגבוהה והשכר הגבוה. בישראל יש רבים כאלה, כל אחד הולכים לקבל כאפה אדירה. המשפט הכי חכם בבינה מלאכותית אומר היום ש'לא בינה מלאכותית תחליף אותך, אדם אחר שיודע להשתמש בבינה מלאכותית יחליף אותך'. הדבר השני הוא הסיכונים האדירים שהדבר הזה מביא אותו, ולצערי גם לזה מדינת ישראל לא מתכוננת".