הביטוי "היהודים" (The Jews) נכנס היום (שלישי) לרשימת הנושאים הטרנדיים ברשת החברתית טוויטר בעקבות ציוץ של הבעלים והמנכ"ל של הרשת החברתית, אילון מאסק. 

זמן קצר לאחר שפרסום כי קרן הגידור של ג'ורג' סורוס, המיליארדר בן ה-92, מכרה את כל אחזקותיה בטסלה, שמאסק עומד בראשה, צייץ מנכ"ל החברה כי ניצול השואה ההונגרי-האמריקאי "שונא את האנושות", זאת מבלי לספק כל הסבר, והוסיף כי הוא מזכיר לו את מגנטו, הנבל מסרטי אקס-מן.

בעקבות הציוץ, שזכה תוך זמן קצר למאות אלפי לייקים, הביטוי "היהודים" קפץ, כאמור, לרשימת הנושאים הטרנדיים בפלטפורמה.

ג'ורג' סורוס (צילום: רויטרס)
ג'ורג' סורוס (צילום: רויטרס)

ראש חטיבת הדיגיטל של משרד החוץ הישראלי, דוד סרנגה, לא נותר חייב והגיב לכל הפרשה בציוץ ארוך: "'היהודים' נמצא כרגע כטרנד בטוויטר והוא מלא בקונספירציות אנטישמיות ובדברי שטנה המכוונים ליהודים ברחבי העולם. למרבה הצער, טוויטר לא עושה דבר כדי לטפל בבעיה הזו. זה מזכיר לי את דבריו של נימלר (הכומר הגרמני שהיה ממתנגדי הנאצים בשואה) המופיעים באופן בולט על קיר של מוזיאון השואה בוושינגטון".

זו לא הפעם הראשונה בה נטען על קשר בין מאסק לבין עלייה באנטישמיות ברשת החברתית. דוח של מכון המחקר הבינלאומי ISD שפורסם בחודש מרץ הראה כי מספרם השבועי הממוצע של הציוצים האנטישמיים ברשת החברתית זינק ב-105% מאז שמאסק רכש את טוויטר והבטיח להפוך אותה ל"זירת חופש ביטוי".