מושל מונטנה, גרג ג'יאנפורטה, חתם ביום רביעי על הצעת חוק לאסור על פעילות טיקטוק במדינה החל מה-1 בינואר 2024. מדובר במדינה הראשונה בארה"ב שהחליט לנקוט בצעד כזה נגד הרשת החברתית. 

חוקרים ישראלים מצאו פרצת אבטחה חמורה בטיקטוק | כל הפרטים

"היום מונטנה נוקטת בפעולה הנחרצת ביותר כדי להגן על הנתונים הפרטיים והמידע האישי הרגיש של תושביה, מפני המפלגה הקומוניסטית הסינית", מסר ג'יאנפורטה בהודעה לעיתונות. 

בית המחוקקים של מונטנה הציג את הצעת החוק בפברואר. טיקטוק, שדיווחה על 7,000 עובדים ברחבי ארה"ב, ניסתה להיאבק בהחלטת מונטנה במשך חודשים, כאשר פרסמה מודעות המציגות עסקים קטנים במונטנה המשתמשים בטיקטוק. 

ברוק אוברוטר, דוברת מטעם טיקטוק, אמרה בתגובה כי "המושל חתם על הצעת חוק שפוגעת בזכויות התיקון הראשון של תושבי מונטנה על ידי הטלת איסור בלתי חוקי על טיקטוק, פלטפורמה מהעצימה מאות אלפי אנשים ברחבי המדינה". 

על פי החקיקה, הרשת החברתת עלולה לעמוד בפני קנסות אם תמשיך לפעול במדינה, וכך גם אפל וגוגל אם יאפשרו לתושבים להוריד את האפליקציה.

כזכור, המאבק במונטנה פרץ על רקע בדיקה שהעלתה כי טיקטוק עשויה, לכאורה, להעביר נתוני משתמשים רגישים לידיה של ממשלת סין. מחוקקים ופקידי מודיעין אף הצביעו על חוקים המאפשרים, לדבריהם, לבייג'ינג לקבל בחשאי נתונים מחברות סיניות ואזרחים סיניים לצורך איסוף מודיעין.