יש לכם חשבון אישי בגוגל? אם לא עשיתם בו שימוש או נכנסתם אליו במשך שנתיים לפחות, מדצמבר הקרוב גוגל עלולה למחוק את החשבון ואת תוכנו כדי למנוע איומי אבטחה. יצוין כי לא מדובר רק בחשבון האי מייל, אלא גם על על כל התוכן בתוך ה-Google Workspace ,YouTube ו-Google Photos. 

"זה לא ישפיע על חשבונות של ארגונים כמו בתי ספר או עסקים", כתבה סגנית נשיא גוגל לניהול המוצר רות קריכלי בפוסט בבלוג מוקדם יותר השבוע.

מתי זה יקרה? החל מדצמבר הקרוב כאמור, ועל פי קריכלי: "לאט ובזהירות, עם הרבה התראה. נתחיל בחשבונות שנוצרו ולא נעשה בהם שימוש".

האם תוכלו לדעת אם החשבון שלכם נמחק? כן. גוגל הודיעה שהיא תשלח הודעות למשתמשים במהלך החודשים שלפני המחיקה. הודעות דוא"ל אלו יישלחו "הן לכתובת הדואר האלקטרוני של החשבון והן לדואר האלקטרוני של השחזור (אם סופקה כזו).

מדוע גוגל עושה זאת? מטעמי ביטחון. בגוגל אמרו שחשבונות נטושים הם בסבירות נמוכה פי 10 לפחות מחשבונות פעילים לפריצה או מתקפת סייבר. "אם לא נעשה שימוש בחשבון במשך תקופה ממושכת, סביר יותר שהוא ייפגע", אמרה קריכלי. "הסיבה לכך היא שחשבונות נשכחים או ללא השגחה מסתמכים לעתים קרובות על ססמאות ישנות או בשימוש חוזר שאולי נפגעו, לא הוגדר להם אימות והם מקבלים פחות בדיקות אבטחה על ידי המשתמש. ברגע שחשבון נפגע, ניתן להשתמש בו לכל דבר, החל מגניבת זהות ועד לצקת לתוכו תוכן לא רצוי או אפילו זדוני, כמו דואר זבל".

גוגל (צילום: רויטרס)
גוגל (צילום: רויטרס)

כיצד תוכלו לשמור על החשבון שלכם פעיל?  תצטרכו להיכנס לחשבון שלכם אחת לשנתיים. גוגל אומרת שזו "הדרך הפשוטה ביותר" לשמור על החשבון פעיל ולהבטיח שהתמונות והתוכן לא יימחקו.

מה נחשב לשמירה על החשבון שלכם "פעיל"? הפעילות כוללת את סוגי הפעולות שאתם מבצעים כשאתם מחוברים לחשבון גוגל שלכם: קריאה או שליחת מייל, שימוש בגוגל דרייב, צפייה בסרטון יוטיוב, הורדת אפליקציה מחנות Google Play, שימוש בחיפוש בגוגל, שימוש בכניסה עם Google כדי להיכנס לאפליקציה או שירות של צד שלישי.

רוצים לשמור את האי מיילים והתמונות? יש תוכנית גיבוי אם אתם חוששים לגורלם של המסמכים והתמונות.

גוגל גם הדגישה כי "הגיע הזמן להתחיל בתהליך ניקיון הבית" והוסיפה כי הדבר מעודד משתמשים לספק דואר אלקטרוני לשחזור בעת ההרשמה. קריכלי הוסיפה כי חשוב לוודא שהדואר האלקטרוני לשחזור מעודכן בהגדרות החשבון שלכם.